Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Antal æg under Skruk  (Læst 22071 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Antal æg under Skruk
« Svar #15 Dato: 06 Juli , 2008, 23:31 »
Min blandingshøne, Asta, eller rettere Rie's, hun er blevet skruk igen for anden gang nu, kikkede lige på datoen i denne tråd, og kan se, at hun var skruk sidste gang midt i april, så hun er da vist en rigtig god skrukker.
Hun ligger nu på 8 æg, det var hvad jeg lige kunne skrabe sammen i farten, havde lige givet alle æggene bort.
Så det endte med at hun har fået 4 blomsteræg, 2 fra hende selv, og 2 silkeæg, håber der kommer en enkelt hvid høne der, det mangler jeg, har kun 2.
Blandings og de skånske, tjaa, det kan ende med at blive slagtekyllinger, men det er jo heller ikke at kimse ad, for i forhold til de kyllinger man køber, så kan det overhovedet ikke sammenlignes.
Jeg har i forvejen 10 skånske blomsterkyllinger gående, hvoraf der bliver udvalgt et par stykker til videre æglægning, resten, ja det må tiden vise, der bliver ihvertfald en meget flot hane.

Skylder lige at sige, at Asta er en blanding mellem blomsterhøns og silke, fodbefjedret og med top

Ses her ude til højre:

« Senest Redigeret: 06 Juli , 2008, 23:34 Fra Børge Bech Jensen »
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline jesper

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 317
Sv: Antal æg under Skruk
« Svar #16 Dato: 07 Juli , 2008, 00:22 »
hej
jeg har pt en sølvhalset lutte liggende på 14 æg og det klare hun fint
mhv jesper
jesper
en hønsehunds kryds

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Antal æg under Skruk
« Svar #17 Dato: 08 Juli , 2008, 21:29 »

Skylder lige at sige, at Asta er en blanding mellem blomsterhøns og silke, fodbefjedret og med top



Og hvis det så skal være helt korrekt så er hun faktisk 25% orpington, 25% skånsk blomsterhøne og 50% silke.
Hendes søskende ruger lige så ivrigt. De går og hygger sig ved en af mine bekendte.

Det skal lige siges at børge har sin krydsning her fra mig. Jeg havde nogen silker gående sammen med en silkehane og en ung hane som skulle slagtes (halv orpington, halv skånsk). Jeg havde da regnet med at jeg skulle have silke kyllinger men de var alle krydsninger fra den unge blandings hane  :(

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Antal æg under Skruk
« Svar #18 Dato: 08 Juli , 2008, 23:36 »
@Danny

Så kan jeg bedre forstå både hendes størrelse, og hendes farve.
Hun er en rigtig dejlig høne, nok den bedste vi har, og Rie har fredet den i klasse A, så den bliver der ikke kogt suppe på, *gg

Jeg er lidt spændt på at se, hvad der nu kommer ud af et par æg af hendes egne, men skånsk hane på. Hun har også lige 2 silke og 5 skånske æg at ruge på.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.