Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Indiske kamphøns  (Læst 4228 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kim lund

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 47
Indiske kamphøns
« Dato: 19 Juni , 2013, 23:57 »
Hej . Er der nogen der har noget erfaring med indiske kamphøns i stor race ? Jeg har næsten lige købt 3,8 stk. store flotte dyr fra 2012 men problemet er hanerne . Den ene kan faktisk ikke gå mere , det virker som om den er knækket sammen og benene ikke virker rigtigt , kommer under øksen , nr 2 halter lidt og støtter ikke normalt på det ene ben men holder sig dog oprejst og gør det som en hane skal :-) den tredje går ok men vralter dog lidt men det virker normalt for et dyr med så kraftig krop , er det normalt et problem ved de indiske haner ? Hos hønerne er der kun en som går lidt stift på benene ellers løber de andre fint rundt ....
Har lige set at en af hønerne har lagt sig skruk ....nogen der kender til om det kan "betale sig "at lægge æg under så tung en høne eller vi hun kvase det hele med den kropsvægt ? mvh Kim

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Indiske kamphøns
« Svar #1 Dato: 20 Juni , 2013, 00:11 »
Jeg kender ikke noget til de pågældende høns, men kan da ikke se hvorfor vægten skulle være afgørende for om de kan ruge kyllinger ud.

Det lykkes for strudse at formere sig. ;D
Mvh
Erik Andersen

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Indiske kamphøns
« Svar #2 Dato: 20 Juni , 2013, 00:32 »
De skulle vist være udmærkede rugere har jeg læst, men har absolut ingen personlig erfaring med "bulldog-hønsene". ;) Det er dog mere bekymrende at deres ben ikke er i orden. Hvis der er noget galt med dem og det er arveligt, er det jo risikabelt at avle videre på dem. Kan du ikke kontakte enten dem du købte dem af, eller specialklubben for at høre mere om de benproblemer?
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline martin s j

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 297
Sv: Indiske kamphøns
« Svar #3 Dato: 20 Juni , 2013, 14:04 »
hvor meget vejer en indisk kamphøne

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Indiske kamphøns
« Svar #4 Dato: 20 Juni , 2013, 14:20 »
Standarden for vægten er min. 4,5 kg. for hanen og 3 kg. for hønen.

Det kan være at de har manglet mangan i opvæksten og derfor bryder sammen nu.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline kim lund

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 47
Sv: Indiske kamphøns
« Svar #5 Dato: 25 Juni , 2013, 00:15 »
Tak for input , Henriette :den med arveligheden lurer jeg også lidt på så prøver at kontakte specialklubben , har prøvet at lægge lidt æg under den skrukhøne der er og lader til hun ruger ok , så må jeg se om æggene kan holde :-) Lene : jeg kender ikke deres opvækst men det kunne sagtens være mangan-mangel som så gør at de ikke kan holde som voksne , skulle jeg få nogle kyllinger af dem så får de helt sikkert mangan , med den kropsbygning de har så har de brug for lidt ekstra til knoglerne ....Hilsen Kim

Offline Roin72

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 56
Sv: Indiske kamphøns
« Svar #6 Dato: 16 November , 2014, 08:19 »
Hvoran gik det med dine IG? Har selv fået 1.1 af dem af rugeæg her i 2014
Mvh

B Roin

Jumbo vagtler, Færøske (små) ænder "dunna" 3.15, Sussex 1.7.50, Indisk kamp 0.1, Chabo 4.3, Araucana 1.1, m.m