Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Snehvide M/K ??  (Læst 3110 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Trines

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 274
Snehvide M/K ??
« Dato: 24 Oktober , 2012, 16:53 »
Vores snehvide kommer fra et æg fra noboen, som har nogle gode blandingshøns som er gode æglæggere. Hun har været en skøn og kontaktsøgende kylling og vi har været sikre på at Snehvide er en pige, men nu er jeg kommet ti tvivl, jeg synes hun udvikler sig mere i retningen til at blve en hane.
Hun er 5 mdr, hverken galer eller lægger æg!

Hendes kam og hagelapper har næsten været "ikke eksisterende" indtil for 2 uger siden, men i løbet af de sidste to uger er de vokset meget og fået kraftig farve. Er det fordi hun er en høne som nærmer sig æglægning eller er det fordi at Snehvide i virkeligheden er en prins???

En dejlig flok havehøns i mange flotte farver og størrelser + en herlig fræk flok moskusænder.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Snehvide M/K ??
« Svar #1 Dato: 24 Oktober , 2012, 17:36 »
Det ligner en hane på hovedet og så synes jeg kan skimtet noget begyndende sadelbehæng, især på det øverste billede.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Trines

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 274
Sv: Snehvide M/K ??
« Svar #2 Dato: 25 Oktober , 2012, 08:18 »
Er der virkelig ingen som kan støtte mit spinkle håb om at Snehvide er en dame?

Hvis Snehvide er en hane så er kønsfordelingen blandt mine kyllinger i år 12 haner og 5 høner :'(
En dejlig flok havehøns i mange flotte farver og størrelser + en herlig fræk flok moskusænder.

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Snehvide M/K ??
« Svar #3 Dato: 25 Oktober , 2012, 09:54 »
Hvis man kunne forstørre biled et lidt mere var det måske nemmere at se og ikke gætte nær så meget.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Snehvide M/K ??
« Svar #4 Dato: 25 Oktober , 2012, 14:30 »
En anden ting er at hvis den stammer fra nogle fantastiske æglæggere, så burde den vel også lægge æg nu ?

Går den sammen med en voksen hane ?
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Snehvide M/K ??
« Svar #5 Dato: 25 Oktober , 2012, 16:46 »
Det er ikke til at se udfra de små billeder.
Så hvis du vil have nogen flere bud så skal du nok sætte nogen større billeder på.

Danny
Himlen bør altid være blå!