Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.  (Læst 144970 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #315 Dato: 21 Juni , 2012, 06:48 »
Jeg har heller ikke hørt fra Folkebladets Anne. Hun lovede lige at give besked når der var noget
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #316 Dato: 21 Juni , 2012, 08:06 »
Der staar foreloebigt ingenting om dagens moede i Folkebladet. Jeg haver dog spurgt Vagn om foelgende paa hans Facbook-side: "Kan du sige nogle ord om hvad der blev bestemt om Iren Strands forfaerderlige ulovlige hoensehold paa moedet idag?" Hvids han svarer, saa skal jeg poste svaret her. WATCH THIS SPACE.
Ogsaa, et billede af en der aldrig vil flytte til Broendby.
Til skrek og advarsel.
Du skal nok ikke forvente et svar. En af mine FB venner skrev til Benny Engelbrecht fra S og spurgte om han havde i sinde at hjælpe med at få lovliggjort salg af racehønseæg, som han lovede da V havde magten. Han blev nærmest knotten og vred, og ville slet ikke svare på sådan noget på FB skrev han. Der kunne skrives et officielt brev til ham på hans folketingsadresse.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #317 Dato: 21 Juni , 2012, 10:18 »
Så kom den på kommunens hjemmeside

"Der meddeles dispensation fra hønseregulativet m.h.t. antallet af høns, således at ansøger kan beholde det nuværende antal af høns - dog makimalt 18, men at antallet skal reduceres i takt med at de nuværende høns dør, samt at det skal være nedbragt til makimalt 8 senest 1. juli 2016.

A og SF stemte for denne beslutning, mens Venstre stemte imod."

http://polweb.nethotel.dk/Produkt/PolWeb/Sog/ShowFile.asp?p=broendby&ID=36852

Iøvrigt et møde, hvor der også blev behandlet en ansøgning om dispensation til at stille en båd i en carport. Den blev accepteret.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

thorleif

  • Gæst
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #318 Dato: 21 Juni , 2012, 10:22 »
Ja, men Vagn svarede fagtisk. Fair play til ham. Han siger: "Hun fik en midlertidig dispensation til 10 ekstra høns, baseret på at hun har støjdæmpet hønsehuset."

Og jeg ser at Finn ogsaa fandt ud hvad der blev bestemt.

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #319 Dato: 21 Juni , 2012, 10:50 »
Iøvrigt har jeg netop anmodet om aktindsigt i nabohøringen. Jeg foretrækker altid at se tingene fra hestens mule og ikke igennem en forvaltnings øjne...
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #320 Dato: 21 Juni , 2012, 11:21 »
Særdeles god idé, Finn. På disse kanter er det Venstre, der bremser alt vedr. husdyrhold i hobbybesætninger. Sikkert aht erhvervets indtægter ::).
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

thorleif

  • Gæst
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #321 Dato: 24 Juni , 2012, 12:59 »
Hvor jeg skulde oenske at Iren registrerede sig paa Forum igen, og kom hit til denne traad (snart 15.000 visninger) og skrev at hun hadde det godt. Hvids nogen af jer ser hende, eller prater med hende paa telefonen, hils hende saa meget. Hvids hun senere behoever hjelp til at holde antallet hoener paa 8, saa haaber jeg hun spoerger om hjelp her paa Forum. Der er nog MANGE der gjerne vil hjelpe?

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #322 Dato: 01 Juli , 2012, 16:27 »
Ud af 8 naboer har 2 svaret. Den ene har intet imod hane, "Måger og råger støjer langt mere – og det kan man jo IKKE klage over." Den anden, som ikke engang er nærmeste nabo føler sig generet af hanegal. De resterende 6 har ikke svaret og der vil det jo være oplagt at de heller ikke har nogen indvendinger.

Ingen har indvendinger imod 18 høner i stedet for 8.

Jeg vil tage dette her videre til ministeren med følgende tind

1.Brøndbys regulativ jo stadig ugyldigt med landzone
2. De har ikke gidet svare på hvilken miljømæssig begrundelse der er for at høns ikke må gå på ens egen græsplæne.
3. Der er en stor forskelsbehandling imellem kommunerne. I Kbh. havde Iren ikke haft noget problem, der må man gerne have hane. Til gengæld har Kbh. regler for placering af bure, så her ville teknisk udvalgs formand have et problem. Er det rimeligt at der er så stor  forskel i tolkning af miljø fra kommune til kommune.

Journalisten fra Folkebladet er på ferie i denne uge, så den tager vi når hun er tilbage i næste uge.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #323 Dato: 01 Juli , 2012, 19:51 »
mangler lige syntes godt om knappen finn

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #324 Dato: 09 Juli , 2012, 08:40 »
Sammen med DFfr er der nu lavet en henvendelse til miljøministeren og miljøudvalget. Vil prøve at få nogle medlemmer af udvalget til at stille nogle spørgsmål til ministeren med baggrund i dette.

Henvendelsen kan ses i vedlagte PDF
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #325 Dato: 09 Juli , 2012, 09:21 »
Flot /o.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Vad

  • Bruger
  • Indlæg: 60
    • Vovseriet
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #326 Dato: 09 Juli , 2012, 09:52 »
 <M
 
En lækker blandet flok fjer bestående af Maran, Wyandot, Araucana, Silke og en blanding af det hele. Hanen er Maran/Araucana.

thorleif

  • Gæst
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #327 Dato: 09 Juli , 2012, 09:56 »
Finn! Det her er daarligt giordt. Jeg BEHOEVER en god nat's soevn. Hver dag. Nu vil jeg medst sandsynligt ikke sove indtil jeg haver laest "Ida's" svar. Og det kan jo let tage nogle maaneder, for der er jo ingen tvivel om at hun i foerste omgang overfoerer sagen til et eller andet juridisk kontor?

Offline Sys Vad

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 79
    • www.vovseriet.dk
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #328 Dato: 09 Juli , 2012, 10:05 »
Superfint og sagligt brev. Jeg håber inderligt at hun kan se absurditeten og tør handle på den :-)

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #329 Dato: 09 Juli , 2012, 10:13 »
Spændende læsning. Jeg er godt nok flov over at bo i Holbæk Kommune, hvor man ikke må have høns gående frit i haven, hvis nu at naboen skulle have fjerallergi. Gak-gak. Jeg *k for at der sker noget i sagerne.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"