Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Dumme høns!  (Læst 9821 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Veteranen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 525
Sv: Dumme høns!
« Svar #15 Dato: 13 Januar , 2015, 20:41 »
Mine store wyandotter og Jersey kæmper benytter (efter de tidligere startvanskeligheder) slusen uden problemer. De store damer må krumme sig sammen under passagen, for der er kun den plads der akkuret behøves. Det foregår dog hurtigt og rutineret og uden kødannelse.
Jeg designede slusen selv, og havde rigtigt gerne set en beskrevet model inden jeg gik i gang.
Hilsner
Havehøns giver fred, afstressning og harmoni.
8 store "hjemmelavede" høns på græs.

Offline psindrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 102
Sv: Dumme høns!
« Svar #16 Dato: 21 Januar , 2015, 08:58 »
Kunne du ikke tage et billede af arrangementet?

Jeg tror i øvrigt at det er helt og aldeles umuligt at lave noget Mikkel ikke kan forcerer, når man ved at den lever halvdelen af dens liv i rævegrave, der er endog meget trange.

Peter

Offline Veteranen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 525
Sv: Dumme høns!
« Svar #17 Dato: 21 Januar , 2015, 18:20 »
Mit mål med den beskrevne adgangssluse var ikke som noget sikkert værn mod rovdyr, men primært, at det ikke skulle trække ind til hønsene. Arrangementet giver desuden en klart bedre temperatur indendørs i den kolde tid. Dermed er jeg sikker på at vandet ikke vil fryse. Det er desuden rart at jeg ikke behøver at åbne og lukke en hønselem.
Jeg lavede en hylde på ydersiden af huset. Hylden blev beklædt på siderne, og hønsestigen går op til den 70 cm forskudte nye åbning. Små kantlister bevirker at vinden uanset indretning ikke vil smyge sig ind.
Mvh.
Havehøns giver fred, afstressning og harmoni.
8 store "hjemmelavede" høns på græs.