Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Drivhus og vagtler  (Læst 201871 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #105 Dato: 26 August , 2010, 09:02 »
Jeg troede slet ikke de fik så mange unger på en gang, så det er da vildt spændende, jeg vil altså gerne se billeder af de små bitte kyllinger.
Du har ret i at der gerne må komme varme dage, det ville jo være dejligt med sådan et langt varmt efterår, og det vil helt sikkert bekomme de små godt...
Tillykke med dem Marianna, jeg er sikker på du nu i nærmeste fremtid vil være at finde i drivhuset.  <O <L
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #106 Dato: 26 August , 2010, 09:09 »
Der er 4 eller 5 æg endnu, så nu må vi se om de også klækker.
Det er bare så vildt, jeg havde heller ikke turdet håbe på, så mange klækkede. Faktisk overvejede jeg, om jeg burde fjerne halvdelen af æggene, for jeg var bekymret for, om hun kunne ruge på så mange, men eftersom jeg ikke havde nogen rugemaskine, så jeg kunne synkronruge, måtte jeg bare håbe på det bedste.
Ret beset ville det vel også være ulogisk af naturen at sætte et omsonst projekt igang  :D
Nu kommer så de første tre dage, som er ekstremt kritiske, og derpå indtil de er ca. to uger, som også er ret kritiske.
Bob'erne har brug for alle de gode vibrationer, der kan sendes i deres retning - krydsede fingre kan også bruges.
Sidste år lykkedes det jo at få to unger til at blive 15 dage gamle, og så døde de bare  <W <W <W
Så jeg håber, håber, at det vil gå godt i år. Drivhuset er i hvert fald meget mere tørt nu.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

GKV

  • Gæst
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #107 Dato: 26 August , 2010, 09:24 »
 *k *k *k *k *k *k *k *k *k *k

Held og lykke med de små, håber også på lidt mildere vejr så de får en god start.

VH Gunni.

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #108 Dato: 26 August , 2010, 09:25 »
Herligt syn :D
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #109 Dato: 26 August , 2010, 09:43 »
De er bare et fantastisk billede med alle de æggeskaller  ;D

Sender masser af positive tanker mod dit drivhus  /o
Med venlig hilsen Søs

Bjarne Andersen

  • Gæst
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #110 Dato: 26 August , 2010, 09:44 »
Hej Marianne.
Tilykke med det fine resultat. Jeg håber meget at det lykkes for dig denne gang.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #111 Dato: 26 August , 2010, 09:48 »
Ja, det er sjovt, hvordan vagtlerne rydder op og smider skallerne ud, det har jeg aldrig oplevet med hønsene.
TAK Bjarne, jeg er helt euforisk lige nu. Og jeg håber og håber også, at det lykkes. Én ting er sikkert: jeg var aldrig nået så langt uden din hjælp og vejledning - kram til dig *l
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #112 Dato: 26 August , 2010, 09:59 »
jeg fik også helt kruseduller i maven af bare glæde på dine vejne - hvor er det dog bare en dejlig dag på alle mulige måder!

stort kram og en masse krydsede fingre for alle de små dunboller.
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #113 Dato: 26 August , 2010, 10:24 »
Halleluja !!! <I Tillykke Ariel, Bob og Marianne, Søren
Stor Jubel her fra Rungsted. *o *p *o *p *o *p *o *p *o *p
Du kan tro at vi krydser alt hvad vi kan krydse og sender mange megatron agtige store bølger af gode vibes imod Skjern.

Bjarne Andersen

  • Gæst
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #114 Dato: 26 August , 2010, 14:04 »
Du har nu også selv gjordt mere end de fleste ville have energi til.
Hvis der var flere fugleholdere af din slags så det hele anderledes ud.
Ikke mindst den reklame du via. dit aragement har lagt for dagen både via aviser og fjernsyn, har været med til at skabt interesse for de skønne vagtler.

Men det er da altid dejligt at kunne hjælpe med lidt vejledning udfra den erfaring og de forsøg jeg selv har gjordt.

Dsv. har jeg selv kun lidt Blå Skælvagtler tilbage, på grund af det meget arbejde der er med vagtler hvis man skal have noget ud af dem og samtidig er min enegi noget svingende til tider.
Det at jeg har solgt største parten af mine vagtler har gjordt at jeg har 2-3 timers mindre arbejde med mine fugle daglig.

 

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #115 Dato: 26 August , 2010, 14:43 »
Update!
Der er 15! kyllinger så vidt jeg kunne tælle, de sidste to æg var blanke.
Kyllingerne virker kvikke nok, Søren har nogle fridage, så vi har været ude og hentet myreæg ;)
Kyllingerne spiser dem.
Jeg har været i drivhuset nogle gange, og de voksne er ikke bange for mig, tværtimod tog de alle kyllingerne med hen til mig, da jeg kom med foder. Kyllingerne er SÅ små. Jeg skal nok se om jeg kan få taget nogle billeder/film i dag.
Hold da op, hvor er det bare vildt. Resten af mit levende foder får jeg i morgen, så får de noget specialstartfoder til vagtler fra Holland, blå birkes, myreæg, maddiker, buffalo-orm og hakket æg og selvfølgelig vitaminer, buffalo'erne lader jeg gå på kattemad, så det skulle være lødigt foder.
Hvad med maddikerne, skal de også gå på kattemad?
Tak for alle gode tanker og vibes, det kan kun hjælpe.
I kan slet ikke forestille jer, hvor euforisk jeg er. WOW  <L <L <L <L <L <L <L
« Senest Redigeret: 27 August , 2010, 08:40 Fra Marianne Vedel »
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Susanne

  • Gæst
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #116 Dato: 26 August , 2010, 14:55 »
Vi kunne lære meget af din vedholdenhed, Marianne!  /o

Superdejlige billeder og kæmpestort tillykke!

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #117 Dato: 26 August , 2010, 16:11 »
Tak Susanne  :D
Jeg har lige et par billeder, det var helt umuligt at få et med alle 15 kyllinger samtidig.
Hvor er de dog bare små.
Somme tider ligger de på underlaget i solen og ser døde ud, men de sover bare, og øjeblikket efter tonser de afsted. Spændende at se, hvor mange der er i morgen.



Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #118 Dato: 26 August , 2010, 17:23 »
Neeeeeeeeeej, de er kommet!!! *p Hvor er de skønne!!! *h Håber godt nok det går godt denne gang, det SKAL det bare gøre!! *p Tak for billeder, nu starter det igen, med at denne tråd bare MÅ tjekkes dagligt! :D

Offline John Mejland

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 747
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #119 Dato: 26 August , 2010, 17:37 »
TILLYKKE <O Jeg skulle lige til at spørge om det var elefantæg de rugede på, det er et fantastisk syn. Husk når du henter myreæg at tage fra 2 tuer, så får du ikke levende myrer til at løbe rundt.
Mvh.
John

0,2 gule orpington, 1,2,14 sort,
Bob White vagtler i hvid og lemmon
skælvagtel,
1,1 Blåpandet amazone
Kanarier, bæltefinker, diamantfinker mm.
0,1 Labrador.
www.rogges.dk (forum for voliere og burfugle)