Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Slagte ænder?  (Læst 1975 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline KatrineStaghøj

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1
Slagte ænder?
« Dato: 25 April , 2014, 12:07 »
Hej allesammen.
Jeg har nogle forskellige spørgsmål. Jeg har fritgående høns og kunne godt tænke mig nogle ænder til slagt. Skal de have hver deres indhegning?
Hvilke ænder ville være at foretrække, hvis man vil have slagte ænder?
Taak.
Mvh Katrine  ;D

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Slagte ænder?
« Svar #1 Dato: 25 April , 2014, 13:36 »
Tja ifølge dansk lovgivning er det ulovligt at holde Svømmefugle og hønsefugle sammen
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline maja1981

  • Bruger
  • Indlæg: 1 313
Sv: Slagte ænder?
« Svar #2 Dato: 25 April , 2014, 20:28 »
og udover det er ulovligt så vil jeg heller ikke anbefale det da de har vidt forskellige behov. ænder sviner ret meget og kræver en del badevand. de får ret hurtigt snasket alt vand til og det vil være synd for hønsene  :)

jeg har både høns og ænder. men de går hver for sig.

moskusænderne (berberi) vil jeg anbefale. de larmer ikke, er hyggelige, kan blive ret tamme og er gode æglæggere, rugere og mødre. her slagtes alle andrikker og måske enkelte hunner hvis de ikke alle er blevet solgt til levebrug. andrikkerne ligger i vægt på 2500-3500 gram når de er ca 6 måneder. oftest omkring de 3000 g. de er af natur fedtfattige, men kan fodres lidt federe hvis det ønskes. alle der har smagt mine ænder roser dem meget  /o
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet


Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.