Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: hjælp nye kyllinger  (Læst 698 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline gokke og brandmandmor

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 12
hjælp nye kyllinger
« Dato: 12 Juli , 2012, 10:13 »
hej har haft to skrukhøns der hver har ruget i 21 dage nu den ene for sig selv den har fået 7 kyllinger men ligger stadig på 3 æg kan ikke høre nogen pippen fra æggene og det er nu et døgn siden de 7 andre er kommet ud er der håb ?

den anden høne lægger i hønsegården, hvor der også går to andre høns rundt har dog været nød til at spærre hende inde i hønsehuset da kyllingerne begyndte at komme da en af de andre høns blandede sig og ville ind i reden til hende, tænkte at to høns ovenpå de små kyllinger nok var lige rigeligt.Men nu er der kommet 4 kyllinger stadig et æg tilbage og her er det også et døgn siden de er kommet ud er der håb her.og hvad med de to andre høns kan jeg åbne for hønsehuset igen uden de gør kyllingerne noget eller vil de prøve at slagte dem? Kan jeg eventuelt flytte dem ned til hende den anden der går selv uden hun siger noget til det. Hun er nemlig tam så det ville være bedst at få dem ned til hende så hele familien kan komme i nærheden af kyllingerne. Håber på hurtig hjælp fra jer.
hilsen gokke og brandmandmor

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: hjælp nye kyllinger
« Svar #1 Dato: 12 Juli , 2012, 10:19 »
Det kan du godt, altså sætte helt nye kyllinger til en anden skruk.
Da jeg rugede med skruk høns, og de f.eks. klækkede 10-11 kyllinger af deres 12-14 rugeæg, så blev kyllingerne fra 2 skruk høns altid sat sammen ved een skruk som så gik og passede typisk nogle og tyve kyllinger. Det var rationel når jeg havde mange skruk høns med kyllinger.
Så det kan du godt, men kyllingerne må ikke være så gamle at de har lært deres mor at kende og den nye skruk f.eks. ser anderledes ud, så går det tit galt.