Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: 2 "kuld" æg under skruk - hvad så?  (Læst 1366 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
2 "kuld" æg under skruk - hvad så?
« Dato: 01 Juni , 2011, 21:30 »
vores lille silkedame lagde sig skruk og fik 6 æg under sig. Hun tilføjede selv 1 mere og har ruget ustandseligt. Pludselig er hun begyndt at lægge æg igen - så hun nu har 15 æg under sig. Jeg har idag lyst dem, og de første er nået lige langt - men er de færdige? Jeg tror umiddelbart at de burde være ruget færdige nu, men når man lyser dem, er de det ikke. Skal de strittes ud, eller..? Første hold æg er fine og ovale, andet er meget mere aflange og spidse.  Er det pga. læggepausen? Skal jeg lade hende beholde alle de nye? Jeg har p.t. fjernet de første æg og lagt i rugemaskinen, meeen... mon ikke de er fortabt.

Nogen indput?
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: 2 "kuld" æg under skruk - hvad så?
« Svar #1 Dato: 01 Juni , 2011, 22:09 »
Er du helt sikker på at hun selv har lagt alle ægene, de er jo også forskellige i facon.
Hvis hun selv er gået i gang med andet hold, så lad hende da ligge, og lad  de andre blive i maskinen, det er jo ikke sikkert der kommer noget ud af dem... og hønen er jo ret fast besluttet.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Sv: 2 "kuld" æg under skruk - hvad så?
« Svar #2 Dato: 02 Juni , 2011, 06:37 »
ja, hun og hendes mage går isoleret i og omkring børnenes legehus, så æggene kan kun stamme fra hende (eller ham?!  ;D ). Hun får lov at blive liggende en omgang mere, så ser vi, hvad det kan føre til.

(Ina - har du set billedet af Albert og hans venner?  :) )
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: 2 "kuld" æg under skruk - hvad så?
« Svar #3 Dato: 02 Juni , 2011, 09:05 »
Jahhh han er bare sååå sød, med sine store søskende, en rigtig familie, og det er jo sundt for ham, er han ikke en kælegris mere ? når du slagter de andre, så bliver han jo alene, og jeg tænker det er svært at være alene når man har været vant til selskab,,,, så to må da være et minimum, ikke
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Sv: 2 "kuld" æg under skruk - hvad så?
« Svar #4 Dato: 02 Juni , 2011, 14:36 »
jo jo, vi beholder helt klart 2, 1 af hver, det kan der slet ikke være tvivl om.
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.