Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: æggejagt  (Læst 1231 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
æggejagt
« Dato: 25 Januar , 2011, 10:55 »
de dage, hønsene lukkes ud i haven, får jeg 3 æg - de andre får jeg 5. Og jeg HAR ledt i haven! Hvad sker der lige dér? Altså, graver de dem ned?  :o Det plejer at være rheinlænderne, der glemmer at lægge æg i hønsehuset på skovtursdage, men igår var det 1 af hver. Kan der seriøst være en anden forklaring end at æggene ligger ude i fri natur et sted hvor jeg endnu ikke har kigget grundigt nok?  <A

og er der nogen, der ved om mine vagtler er helt normale, når de KUN lægger æg, hvis det ikke har været frostvejr om natten? (de bor i isoleret hus).

Ender med at få en skaldet plet af at undre mig så meget over noget så skørt som æg!  /f
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Ingrid

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 461
Sv: æggejagt
« Svar #1 Dato: 25 Januar , 2011, 11:14 »
Hvis mine høns har lagt et æg i haven går der under 5 min før skaden har hugget det.
Der er vel også andre dyr, der gør det?
Når det er skader, finder jeg af og til æggeskallen med hul i. De laver nemlig hul og suger indholdet ud. Smarte dumme dyr!
Hilsen fra Ingrid.
Ejer af:
0.7 blå-hvid columbia Brahma.
0.2 hvid-sort columbia Brahma
3.0 main-coon katte.
1.0 dværgvædder
2.0 børn og 1.0 mand.

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: æggejagt
« Svar #2 Dato: 25 Januar , 2011, 12:06 »
De gemmer dem, Julie ;) Når mine finder på at lægge æg i det fri, så finder de som regel et mørkt ugenert sted, som f.eks. sidste år hvor vi fandt 10 æg i opsamleren til plæneklipperen ;D

I øvrigt er vores hund æggetyv (indtil hun lærte at det var forbudt), så måske du skulle kigge den søde Bella dybt i øjnene også ;)
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk