Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!  (Læst 116700 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #60 Dato: 17 Marts , 2011, 18:30 »
Jeg handlede søndag hos www.Nutrecare.co.uk. Bestilte Frontline 6 pipetter samt 8 ormepiller til hunde og slap med 447,- incl porto og har fået det hele idag.
Det er sg. billigt!! når 3 Frontline pipetter herhjemme koster 275,- og man ikke kan få ormepiller til hunde uden dyrlægekonsultation...
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Lotte M. S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 348
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #61 Dato: 24 Marts , 2011, 17:29 »
Jeg vil bare gøre opmærksom på at det er ulovligt at importere lægemiddel til dyr

http://www.foedevarestyrelsen.dk/Dyr/Dyresundhed_og_dyresygdomme/Laegemidler_til_dyr/Import_af_laegemidler/forside.htm

Dvs ormkur er ikke lovligt at importere, da det er et receptpligtigt lægemiddel
MVH Lotte
1,16 Sort/kobber Maran
0,3 sort/sølv Maran
0,1 guldrandtegnet Wyandot
0,1 rustfarvet Welsumer
0,1 Hvid Stor Silke
1,0 sort/hvid Maine Coone
2,0 børn årgang 2004 + 2005
http://www.maranklub.dk
www.noof.dk
www.fynskestenklub.dk

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #62 Dato: 24 Marts , 2011, 17:32 »
Med de priser de forskellige holde herhjemme tager jeg gerne chancen /o
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #63 Dato: 25 Marts , 2011, 11:17 »
Der er jo en grund til, at ormepiller er blevet receptpligtige og belagt med så høje afgifter herhjemme. Det er lige præcis for at mindske brugen af dem, fordi der ofte overbehandles og der er tegn på begyndende resistens hos ormene...

Men dyrt er det, ja.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #64 Dato: 25 Marts , 2011, 11:54 »
Vil så sige at jeg ikke giver mine dyr ormepiller uden at have set en orm og hunden kastede en STOR ulækker spoleorm op inden jeg bestilte. Men kan da godt se at det ikke er alle som venter med at give til de er sikre på at der rent faktisk er orm.
Du kan heller ikke købe ormepiller på den hjemmeside uden at udfylde et skema for hvad du skal bruge det til, men selvfølgelig kan der snydes med alt.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #65 Dato: 25 Marts , 2011, 11:56 »
Det er jeg, sådan af profesionelle årsager, egentlig ret glad for at høre, Jean. :D
Og nej.. der er forbløffende mange, der behandler fordi de ikke kan klare tanken om, at deres dyr måske kunne have en orm, men uden at dyret overhovedet har symptomer (eller orm!)

Tænk, hvis vi også selv gik rundt og spiste ormepiller hele tiden :D :D Det falder åbenbart ikke den slags mennesker ind!

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #66 Dato: 25 Marts , 2011, 11:59 »
Ja, og med 8 katte og 2 hunde er det sg. også for dyrt "bare" at behandle for at være sikker ;D ;D
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #67 Dato: 25 Marts , 2011, 12:05 »
Så vidt jeg har forstået, så er ormepiller blevet receptpligtig i DK, for at undgå at svinefarmere overdoserer i industrien.

Jeg har talt med min egen dyrlæge om behandlingsinterval af mine katte, og vi er blevet enige om 1 kur hver 3. måned, hvis der er tegn på orm.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #68 Dato: 25 Marts , 2011, 12:11 »
Så vidt jeg har forstået, så er ormepiller blevet receptpligtig i DK, for at undgå at svinefarmere overdoserer i industrien.

Jeg har talt med min egen dyrlæge om behandlingsinterval af mine katte, og vi er blevet enige om 1 kur hver 3. måned, hvis der er tegn på orm.

Det er korrekt! Det er ikke p.g.a. privates brug af ormepiller til hunde og katte men fordi brugen af midlerne begyndte at eksplodere på svinefarmene. Det viste sig at midlerne blev givet på samme måde som vitaminpiller, altså bare for at være sikker og ikke fordi der rent faktisk var brug for det.

Udekatte som spiser både mus og fugle og andet godt har næsten altid orm, men også kun næsten. Personligt behandler jeg i Marts/April måned fast hvert år og resten af året hvis jeg konstatere orm. Hundene bliver kun behandlet hvis jeg konstaterer orm.
Hvad loppemiddel angår behandler jeg på samme måde.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #69 Dato: 25 Marts , 2011, 12:31 »
Det er rigtigt, at det var i svinefarmene, man for alvor blev obs. på problemet - det er også solide mængder der er i spil der, men ifølge de medicinalvarekonsulenter jeg møder på arbejdet, er man MEGET obs på problemet i hunde-katte industrien også. Det er jo ikke helt de samme midler - for det er ikke helt de samme orm.

Og for alle jer, og mig, der har fornuftige behandlingsvaner er det jo p.... træls, at det skal være så dyrt og så besværligt.


Offline Mette Marie Andersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 365
  • Glad hønseejer
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #70 Dato: 25 Marts , 2011, 12:33 »
Trælst at så mange omgår medicinreglerne - og endda ikke er blege for at skilte med det /d
Jeg var selv en af dem der var med til at skubbe på for at gøre ormekur receptpligtig og NEJ det var altså ikke udelukkende fordi svineproducenterne brugte for meget (deres helt store problem er så forøvrigt ikke ormekur men antibiotika). Ejere af hobbydyr havde skam også et voldsomt overforbrug (og det har de åbenbart stadig *s ) idet der jo rent rutinemæssigt blev behandlet mod orm flere gange om året. Vi så udbredt resistens hos heste og vi ville garanteret have set det samme hos hunde og katte hvis vi havde undersøgt det (i udlandet ser man fx resistens hos noglen af hundens indvoldsorm nu)!
Ormekur er medicin og det er ikke noget man skal svine med. Gem det til der virkelig er et behov for det og ikke bare fordi katte kan få orm af at spise mus. Accepter at dyr har orm og vent med den medicinske behandling til et evt. behov opstår.
mvh
Mette
mvh
Mette

1,0 Irsk Terrier, 1,5 gul Orpington, en masse bier

Offline Mette Marie Andersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 365
  • Glad hønseejer
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #71 Dato: 25 Marts , 2011, 12:46 »
@storm-olsen: Det er ikke helt korrekt at det er forskellige midler og forskellige orm. Der er mange midler der bruges til mange forskellige dyrearter (fx benzimidasoler) fordi der rammer et meget bredt spektrum af orme-arter. Og så er der jo også nogle orme-arter der er nært beslægtede selvom deres værter er forskellige arter=her bruger man også samme midler.
Jeg er selv i medicinalbranchen og misbrug af produkter er noget, der tages seriøst fordi det jo kan medfører at man må tage et middel af markedet, hvis det ikke virker mere. Trælst at stå i en situation hvor man slet ikke kan behandle orm fordi intet virker mere.
mvh
Mette
« Senest Redigeret: 25 Marts , 2011, 12:50 Fra Mette Marie Andersen »
mvh
Mette

1,0 Irsk Terrier, 1,5 gul Orpington, en masse bier

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #72 Dato: 25 Marts , 2011, 12:49 »
Tak for præciseringen, Mette.
Det er jo egentlig også det, jeg har lært engang for længe siden ;D

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #73 Dato: 07 Juli , 2012, 17:01 »
Jeg hiver lige min gamle tråd frem igen. Jeg fodrer nemlig mine vilde fugle med jordnødder og plejer at give 670 kr. for 25 kg. hos den lokale fugleforening. I dag ville jeg købe en ny sæk, men nu var prisen steget til 900 kr. Grund: Fedtafgiften (gak-gak-afgiften) :o. Fugleforeningen havde tilmed sat deres avance ned, ellers skulle prisen være steget til 1070 kr. Der blev ikke købt nødder, men i stedet blev e-bay fundet frem: 467 kr. for 25 kg jordnødder fragtet til min hoveddør. Jeg har bestilt dem, så nu må vi se hvornår de dukker op.

Blot et lille fif, hvis andre også fodrer med jordnødder. ;) Eneste ærglige i dette er, at jeg ikke længere støtter den lokale fugleforening :-\.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Høns i haven

  • Gæst
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #74 Dato: 07 Juli , 2012, 20:51 »
Jeg dyrker Jordnødder i mit drivhus i år. Måske du skulle prøve det samme.