Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad farve er hvide Orpington kyllinger  (Læst 5632 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Hvad farve er hvide Orpington kyllinger
« Dato: 20 Juni , 2011, 08:45 »
Jeg har udruget 7 hvide orpington kyllinger. Men er de nu også hvide? Tror der er en enkelt helt lys-gul kylling..de andre er nærmest sølv-grålige på det meste af kroppen. Jeg troede at hos hvide høns, var de daggamle kyllinger helt gule.

Er der nogle der ved noget om denne farve? Eller er jeg blevet snydt med disse rugeæg?

vh. Rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Nielsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 934
Sv: Hvad farve er hvide Orpington kyllinger
« Svar #1 Dato: 20 Juni , 2011, 08:50 »
Jeg købte for lidt siden nogle dværg kochin æg fra sorte og gule dyr. De æg gav kyllinger som i dag er sorte, næsten sorte og så en enkelt som startede som grålig men den er hvid i dag.

Men jeg mener da at hvide høns giver gule kyllinger...men det kan sikkert afhænge af race.


Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Hvad farve er hvide Orpington kyllinger
« Svar #2 Dato: 20 Juni , 2011, 09:19 »
Det lyder nærmest som blå, jeg har kun set gule kyllinger hos mine orper, og de er gule, jeg ville gætte at hvide orper får gule kyller
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Hvad farve er hvide Orpington kyllinger
« Svar #3 Dato: 20 Juni , 2011, 10:01 »
Jeps, som Ina skriver, så har det nok noget med Blå at gøre. En Blå kylling syntes jeg ser ret Blå ud. Man kan i alfald se det bliver en Blå. Hvis den er ser sølv-agtig ud bliver den garanteret Splash. Hvis grålig siger min erfaring mig at den bliver ret lyse Blå.
Under alle omstændigheder skal hvide kyllinger ligne de gule, måske en anelse mere blege.
Rikke: Arvegangen ved de 1,1 Blå du fik, sådan ud:
50% Blå + 25% Sort + 25% Splash. %-angivelserne kan svinge en smule. Så det er da træls hvis du har fået Splash (dem får du alligevel fra mine) hvis du havde købt hvide  /d  - det er da snyd  >:(
Den Blå hane til dine Sorte høner giver halvt af hver, men det ved du jo  ;D

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Hvad farve er hvide Orpington kyllinger
« Svar #4 Dato: 20 Juni , 2011, 10:48 »
Hmm..må vist lige tale med ham jeg købte rugeæggene af >:(
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Hvad farve er hvide Orpington kyllinger
« Svar #5 Dato: 20 Juni , 2011, 11:55 »
Så er jeg lidt roligere..han siger at de normalt er grålige for derefter at blive hvide..
Man lærer noget hver dag.. :D
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Hvad farve er hvide Orpington kyllinger
« Svar #6 Dato: 20 Juni , 2011, 12:32 »
Nååå, så må der være forskel. Da jeg havde hvide syntes jeg kun de var lys gule nærmest bleg gule, for at blive hvide til sidst.

Men det må han (sælger) selvfølgelig bedst vide hvordan hans avls-stamme avler  ;)     - jeg tror nu stadig mest på den lys gule du har  /o
« Senest Redigeret: 20 Juni , 2011, 12:33 Fra Rudy, Schæferholm »

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Hvad farve er hvide Orpington kyllinger
« Svar #7 Dato: 20 Juni , 2011, 13:11 »
Ja..nu får vi se..bliver de ikke helt hvide, er de nok skønne alligevel ;)
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.