Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: sammenførsel af høns  (Læst 2617 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 825
sammenførsel af høns
« Dato: 19 Juli , 2023, 23:07 »
Så fik jeg sat min hane og 1 høne over i det store hønsehus. Og ja man er mærkelig, så går jeg her og er så nervøs om det går. Jeg listede så lige ned for at se til dem, og minsandten om ikke hanefar sidder på øverste pind med damerne om sig, og den lille ny høne havde også bare sat sig på pind. De bliver 19 uger her i weekenden og der er 9 gamle damer.  Spændende at se hvad dagen i morgen bringer.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Hans-Kurt

  • Moderator
  • Indlæg: 1 936
Sv: sammenførsel af høns
« Svar #1 Dato: 19 Juli , 2023, 23:31 »
Ja det bliver det, ældre damer (!) kan være svære at enes med. De har jo ofte gået sammen længe, og så skal en nytilkommen ikke sådan bare komme og tro hun kan indgå i gruppen.
Men håber det går. Kender den unge dame hanen godt ?. Det kan vist hjælpe, at ha en sammensvoren  ;)

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 825
Sv: sammenførsel af høns
« Svar #2 Dato: 20 Juli , 2023, 06:42 »
jo hanefar og den enkelte høne er klækket sammen og har været sammen lige siden i det lille hus. Der var 2 haner mere men de ligger i boksen for jeg må kun have 1 inde i byen.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 825
Sv: sammenførsel af høns
« Svar #3 Dato: 20 Juli , 2023, 06:43 »
forredsten jeg har lige været dernede og der er fuldstændig ro på endnu
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Egon

  • Bruger
  • Indlæg: 808
    • Egonnyt
Sv: sammenførsel af høns
« Svar #4 Dato: 20 Juli , 2023, 09:09 »
Dejligt når det lykkes gnidningsfrit., og det ser ud til at gå godt denne gang. Jeg synes oftest det giver nogle uoverensstemmelser.  :)
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,3 dværg sussex i forskellige farver -   www.egonnyt.dk

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 825
Sv: sammenførsel af høns
« Svar #5 Dato: 20 Juli , 2023, 16:46 »
ja indtil nu er det gået godt. Hanefar er i den grad beskyttende over for hønen. Men den har også forlængst mænget sig, og vist hvem der styrer her.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner