Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Moskus andrik spiser æg?  (Læst 3330 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline GlennF

  • Bruger
  • Indlæg: 3
Moskus andrik spiser æg?
« Dato: 16 Maj , 2020, 20:51 »
Hej alle,

Så fik jeg lavet mig en konto så jeg være med til at stille spørgsmål som den grønne andeejer jeg nu er 😊

Vi fik sidste sommer 6 moskusænder og her til forår var det kun 2 tilbage, en dreng og en pige, drengen fik øksen fordi de er i familie og vi gerne vil havde ællinger med frisk blod..

Hunnen gik i et par uge og var meget opmærksomhedssøgende, så vi valgte at finde hende en andrik, vi fandt en på samme alder (fra sommeren 2019) sammensætningen gik gnidningsfrit og der er parring, men indtil han kom, lagde hun 1-2 æg om dagen, nu har vi haft ham i en uge, og har kun fundet et æg i gården, kan andrikken spise æggene? Der er i gen spor af skaller, men det ligner der er noget gul blomme på væggene i deres hus, kan det være ham som spidser dem, eller kan hunnen bare sådan midt i det hele stoppe med at ligge æg?

Med venlig hilsen
Glenn
« Senest Redigeret: 16 Maj , 2020, 22:58 Fra GlennF »

Offline peter

  • Bruger
  • Indlæg: 4
Sv: Moskus andrik spiser æg?
« Svar #1 Dato: 27 Maj , 2020, 21:24 »
Hej jeg tror det er en krage der tager æg jeg har haft en and der havde 15 æg de var væk fra den ene dag til den næste. så satte vi et vildt kamara  op og der kom kragen den gik ind i andehuset efter æg

Offline Ari

  • Bruger
  • Indlæg: 146
Sv: Moskus andrik spiser æg?
« Svar #2 Dato: 17 Juni , 2020, 19:05 »
Vores redekasser til ænder har en skrå plade foran til at dække indgangen lidt, og det var fint mod skader. Men i år finder vi næsten dagligt æg ved siden af redekassen med et hul i og blommen spist, og har set krager i nærheden. Så de er åbenbart endnu smartere og finder vej ind i kasserne. Møgdyr.
Danske gæs og moskusænder i blåbroget og sortbroget.