Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Høns og fugle sammen ?  (Læst 16417 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline hanegalgak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 851
Høns og fugle sammen ?
« Dato: 17 Februar , 2010, 10:39 »
Min store løbegård bliver beklædt med volieretråd , og pga af grundens hældning er der omkring 2,5 m højt nogle steder. Så det er jo en "frygtelig" masse m3 til "ingenting" - kan jeg have andre fugle sammen med mit fjerkræ , så der er noget at se på i de øvre luftlag også ? Eller er det hands off ?

hanegalgak
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline bullstar

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 665
  • En rigtig hønsefreak
    • www.englefund.dk
Sv: Høns og fugle sammen ?
« Svar #1 Dato: 17 Februar , 2010, 12:56 »
Jeg har fine strasser duer i mit hønse voliere /o og det fungere rigtig godt, man skal bare sørge for at duerne har nogle siddepinde der hvor man går mindst, da de ellers skider over det hele... duerne skal bare have et redehus højt oppe hvor de kan få læ for vinden...

Det var mit forslag men andrer fugle kan vel også bruges
Lærke Lorentzen
Ejer af Orpington i stor....
Opdrætter teddy kaniner og engelske undulater...

Se min hjemmeside:)

Offline Egon

  • Bruger
  • Indlæg: 808
    • Egonnyt
Sv: Høns og fugle sammen ?
« Svar #2 Dato: 17 Februar , 2010, 20:17 »
Ja duer vil være fint. Nu ved jeg ikke hvilke fugle du tænker på. men er hønsegården med rigtig volieretråd og absolut tæt vil jeg tro at nymfeparakitter og undulater også kunne trives.
mvh. Egon
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,3 dværg sussex i forskellige farver -   www.egonnyt.dk

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Høns og fugle sammen ?
« Svar #3 Dato: 17 Februar , 2010, 20:19 »
Min nabo har duer sammen med hans høns (chabo, blomsterhøns og fodbefjerede dværge) :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Lene-P

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 105
    • Urbrand
Sv: Høns og fugle sammen ?
« Svar #4 Dato: 18 Februar , 2010, 15:13 »
Det lyder da vildt spændene.
Den hønsegård vi skal have lavet til sønnens kommende dværge skal jo som eneste hønsegård være overdækket og kan ses fra vores terrase.
Jeg har altid drømt om en fugle voliere med undulater men endnu ikke fået det. Kunne de gå sammen med dværgene ville det jo være perfekt  :D
Hvordan skal man have undulaterne? Skal de have et hus? Eller kan de klare sig med reder?
 
Undskyld jeg lige kapre din tråd hanegalgak.
0.2 Orpington, 0.1 Plymouth Rock, 0.1 Wyandott, 0.2 Lys Sussex, 0.1 Barnevelder, 0.1 sort Australorp, 0.1 Skånsk Blomsterhøne, 2.1 blandinger, 1.2 Dværg Orpington, 0.4 Moskus ænder, 3.6.0 Fransk Vædder, 1.1 Dværgvædder, 0.1 Hollænder, 0.1 Blanidings kaniner, 0.1 Amstaff, 0.2 Maine Coon

Offline hanegalgak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 851
Sv: Høns og fugle sammen ?
« Svar #5 Dato: 18 Februar , 2010, 15:25 »
Helt i orden Lene - P(irat)   ;D

Jeg laver den med volieretråd, ud fra den betragtning jeg har haft australske krumnæb før i tiden ,og skulle det ikke lykkedes med fjerkræ , ja så kunne jeg jo få andre fugle i den ...
Hvis der ikke er nogle forhindringer - lidt ala høns sammen med svømmefugle - jamen hvorfor så ikke hive en flok flotte fugle derind også ?

hanegalgak
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Lene-P

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 105
    • Urbrand
Sv: Høns og fugle sammen ?
« Svar #6 Dato: 18 Februar , 2010, 15:55 »
Helt i orden Lene - P(irat)   ;D

 ;D
0.2 Orpington, 0.1 Plymouth Rock, 0.1 Wyandott, 0.2 Lys Sussex, 0.1 Barnevelder, 0.1 sort Australorp, 0.1 Skånsk Blomsterhøne, 2.1 blandinger, 1.2 Dværg Orpington, 0.4 Moskus ænder, 3.6.0 Fransk Vædder, 1.1 Dværgvædder, 0.1 Hollænder, 0.1 Blanidings kaniner, 0.1 Amstaff, 0.2 Maine Coon

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Høns og fugle sammen ?
« Svar #7 Dato: 18 Februar , 2010, 15:57 »
Jeg kender en opdrætter som har forskellige parakitter i sine hønsegårde, hvor der indendørs er lavet bure for oven som parakitter bor i.
« Senest Redigeret: 18 Februar , 2010, 16:12 Fra Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline hanegalgak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 851
Sv: Høns og fugle sammen ?
« Svar #8 Dato: 18 Februar , 2010, 16:00 »
@ Lestat. : Årh det var lige vand på min mølle det svar  ;D
Nu skal jeg bare til at bygge inde i hønsenes "soveværelse" - fedt nok   ;D

mange tak Lestat

jan
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline løv

  • Bruger
  • Indlæg: 172
Sv: Høns og fugle sammen ?
« Svar #9 Dato: 18 Februar , 2010, 16:13 »
Jeg tænkte bare, om der ikke bliver skidt på hønsene?  ???
Med venlig hilsen Anne

Opdræt af:
Brakel sølv stor
Brakel guld dværg
Antwerpener  Skæghøns sølv- og guld sort/ vagtelfarvet
Desuden til hygge, pynt, æg, skruk:
Sussex
Araucana blå og vildtfarvet
Silkehøns vildt og hvid
Cream Legbar
Welsumer dværg rustfarvet
Welsumer stor rustfarvet
R.I.R. m enkeltkam og rosenkam
Maran
Og lidt blandinger gode som skruk og til æg

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Høns og fugle sammen ?
« Svar #10 Dato: 18 Februar , 2010, 16:40 »
Han syntes også at der var meget uudnyttet plads når stamme rummene går helt op til loftet. Hønsegårdene var vel 150 m. høje og blev så forhøjet med rammer af voilere net.

Han har et par parakitter i hver voilere. Det eneste problem han havde var at parakitterne bed snorene over til hønselemmene, så de måtte erstattes med metaltråd- ;D
« Senest Redigeret: 18 Februar , 2010, 16:42 Fra Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Egon

  • Bruger
  • Indlæg: 808
    • Egonnyt
Sv: Høns og fugle sammen ?
« Svar #11 Dato: 18 Februar , 2010, 17:01 »
Grundet den vedholdende vinter, tror jeg jeg bliver tvunget til forsøget. Jeg får, håber jeg da, kyllinger nu den 26. og prøver så nok at sætte skrukken med de små i bunden af min voliere med undulater. Den er i uopvarmet gammel stald, så det er bedre end udendørs i lille træhus  ;)
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,3 dværg sussex i forskellige farver -   www.egonnyt.dk

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Høns og fugle sammen ?
« Svar #12 Dato: 18 Februar , 2010, 17:21 »
Husl blot at parakitter og undulater kan søndergnave enhver for for træværk .... så sørg for de ikke kan komme til det.
Samtidig kræver det meget god hygiejne da høns grisser meget i forhold til de mindre fugle.

Og så skal man være bevidst om ikke at fodre hønsene med noget de andre ikk kan tåle osv.

Med venlig hilsen Søs

Offline Egon

  • Bruger
  • Indlæg: 808
    • Egonnyt
Sv: Høns og fugle sammen ?
« Svar #13 Dato: 01 Marts , 2010, 16:45 »
Opdatering: Nu har jeg haft skruk med 4 kyllinger gående undre undulater i voliere 3 dage uden problemer. Jeg håber det fortsætter.
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,3 dværg sussex i forskellige farver -   www.egonnyt.dk

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Høns og fugle sammen ?
« Svar #14 Dato: 01 Marts , 2010, 21:42 »
Jeg har også planer om at lave et hjørne i min hønse gård om til en voliere til pryd fugle ( Og en stor uartig papegøje der sidder og råber eder efter min emsige nabo ) *f
Jeg har også volieretråd i hele min gård.
Vi må udveksle billeder og ideer når tiden kommer..... /o
Nu skal vi jo lige ha lidt foråret til at melde sig så man kan holde ud og arbejde udenfor. *s