Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Døde kyllinger - inkl. billede  (Læst 1901 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Gokkish

  • Bruger
  • Indlæg: 11
Døde kyllinger - inkl. billede
« Dato: 23 Juni , 2019, 10:11 »
Jeg har ladet min skruk ruge kyllinger ud - og der er kommet 7 fine og stærke kyllinger. Men to gik til - og jeg vil høre om nogen af jer ved hvad der evt. er gået galt?


Billede 1: Kyllingen pippede livligt på klækkedagen, men døde indeni ægget og hønemor forlod derefter ægget. Det er mig der har åbnet ægget, for at ville se om den fejlede noget, men jeg ved ikke hvad jeg kigger efter..


Offline Gokkish

  • Bruger
  • Indlæg: 11
Sv: Døde kyllinger - inkl. billede
« Svar #1 Dato: 23 Juni , 2019, 10:13 »
Billede 2: Kyllingen pippede livligt fra ægget og præsterede at komme helt ud, men jeg fandt den så død under hønemor. Kan I se om den fejler noget? Hvad med det æggeblomme der sidder fast på den?

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Døde kyllinger - inkl. billede
« Svar #2 Dato: 24 Juni , 2019, 06:01 »
Det sker bare af og til. Begge kyllinger er desværre ikke blevet helt færdigudviklet,  for så ville blommen have været væk.
« Senest Redigeret: 29 Juni , 2019, 14:04 Fra Marianne Vedel »
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Gokkish

  • Bruger
  • Indlæg: 11
Sv: Døde kyllinger - inkl. billede
« Svar #3 Dato: 24 Juni , 2019, 08:18 »
Tak for svar, Marianne! Er det normlt at kyllingen selv klækker helt ud, når den ikke er færdigudviklet?

Offline Bente E.

  • Bruger
  • Indlæg: 967
Sv: Døde kyllinger - inkl. billede
« Svar #4 Dato: 25 Juni , 2019, 00:03 »
Normalt er blommen helt opbrugt når kyllingen klækkes. Af og til kommer en såkaldt navlekylling, hvor en smule af blommen stadig er tilbage og kan sidde som en indtørret knold på kyllingen. Dem jeg har haft, er døde ret hurtigt. Enten fordi de døde af sig selv, eller fordi de tydeligvis var så svage, at det ikke gav mening at lade dem leve.
Nogle maraner, nogle araucana.