Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: ideer til karantæne/ruge hus og gård?  (Læst 3107 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline fja

  • Bruger
  • Indlæg: 28
    • Kratvej 28 C
ideer til karantæne/ruge hus og gård?
« Dato: 04 Maj , 2019, 11:13 »
Ser ud til jeg skal prioritere at få en karantæne mulighed, og tænker der må kunne kombineres med ruge/kyllinge gård.

Nogen der har billeder eller tegninger til inspiration?? Det skal meget gerne være noget der er let et sætte op, skille ad igen og ikke fylder for meget ved opbevaring.

Tænkte måske at lave nogen moduler med vildthegn 150cm høj (skal jeg alligevel købe til udvidet løbegård). Et modul så med låge. Så mangler en nem løsning på rede/hus.

Hvad bør grundfladen være?? Det vil jo være karantæne 1-2 uger, eller ruge høne med kyllinger...

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: ideer til karantæne/ruge hus og gård?
« Svar #1 Dato: 04 Maj , 2019, 14:01 »
Måske nogle pallerammer, som du laver med tag og et hul til udgang? Overvej at lægge net henover din gård, så kyllinger ikke bliver nuppet af rovfugle.

Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Gok

  • Bruger
  • Indlæg: 290
Sv: ideer til karantæne/ruge hus og gård?
« Svar #2 Dato: 04 Maj , 2019, 16:50 »
Helt enig med Tanja mht net over gården, for rovfugle omfatter også Skader og krager.
Jeg får selv kyllinger på tirsdag, og når de (efter nogle dage) kommer ud sammen med skrukhønen, så er jeg nødt til at være der hele tiden!

Jeg har lavet et nyt meget lille "skrukhus" med balkon  :angel: inde i den lukkede hønsegård, men når kyllerne er nogle dage gamle, kommer de ud i haven,og så skal jeg bare være der  ;)

Offline Maria2aaen

  • Bruger
  • Indlæg: 419
Sv: ideer til karantæne/ruge hus og gård?
« Svar #3 Dato: 23 Juni , 2019, 08:22 »
Vores bedste skrukhus er et flytbart A-hus. Faste sider i den ene ende, stort nok til en redepind og en redekasse på jorden og volierenet på den anden ende. Under de faste sider hænger foder og vand. Overliggeren er så lang at der lige er en ende man kan løfte i. Det kan bruges til skruk, kyllinger og store høns. Hvis man flytter det med et par dages mellemrum rundt på et græs areal, bliver det ikke ulækkert/hele tiden frisk græs. Vi har ingen bund i vores og aldrig haft problemer med rovdyr - men vi har også strøm om hele haven...
Med venlig hilsen Maria

0,1 eng. araucana
0,1 stor kryds
0,1 dværg kryds
0,1 dværg kochin
0,0,10 skånske blomster