Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
* *
Velkommen, Gæst. Venligst log ind eller registér dig. Modtog du ikke en aktiverings-e-mail?
10 December , 2018, 10:37

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde

Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns naturgaard.jpg bangs_2.png dyrenesmad.jpg stevnsrace.jpg america.png

Forfatter Emne: Er anden glad eller aggressiv?  (Læst 63 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Sander142

Er anden glad eller aggressiv?
« Dato: 08 December , 2018, 20:25 »
Jeg er helt nystartet med moskusænder med 3 mdr. på bagen. Jeg har en stor andrik ca. 5 mdr. gammel (lidt uvist) og en andemor med 3 hunællinger på ca. samme alder.
Hannen kommer altid én i møde mens han logrer, puster sig op og ligesom hvæser i stød.
Er dette en venlig gestus eller er det for at beskytte damerne?

Offline Gåsepigen

Sv: Er anden glad eller aggressiv?
« Svar #1 Dato: 09 December , 2018, 10:23 »
I følge denne side: https://www.backyardchickens.com/articles/keeping-muscovy-ducks.67883/ hilser han bare på dig.

Der står bl.a.: "The males communicate with head bobs, posture, raising and lowering the crest on their head, and vocalizations. These can be ha-ha-ha sounds or hisses. All of this behavior is non-aggressive. A male trotting up to you, holding his beak open, bobbing his head, and sounding like he's laughing and hissing is excited to see you. The wagging tail is usually a dead giveaway to the mood. An angry muscovy is typically not wagging his tail. The body language of threat is spread wings, lowered head, and stalking forward."

Så længe han logrer med halen, så skulle han ikke være aggressiv.
0.1 yndig lille faster Anna - hvid italiensk gås fra 10. april 2013
1.0 grå dansk gås fra 18. juni 2018
2.0 huskat
Mistede gåsen Keld den 8. august 2012. Han hed Keld, og han lagde æg.

Offline Sander142

Sv: Er anden glad eller aggressiv?
« Svar #2 Dato: 09 December , 2018, 13:45 »
tak gåsepige, det er jeg rigtig glad for at læse:) tusind tak for svar

Nyeste