Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
* *
Velkommen, Gæst. Venligst log ind eller registér dig. Modtog du ikke en aktiverings-e-mail?
23 Oktober , 2018, 03:17

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde

stevnsrace.jpg dyrenesmad.jpg naturgaard.jpg america.png bangs_1.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Forfatter Emne: Jeres erfaringer med måltidskasser?  (Læst 760 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline MorTil2Ugler

• Mangler profiloplysninger
  • Vis eget galleri
  • Alder: 33
  • Placering: Aarhus
Jeres erfaringer med måltidskasser?
« Dato: 18 September , 2018, 17:57 »
Hej allesammen,
Jeg elsker at lave mad, men mangler inspiration, hvorfor jeg nu overvejer at prøve konceptet med måltidskasser af, hvor der også medfølger opskrifter - På den måde slipper jeg selv for at finde på alle mulige opskrifter.
Derfor vil jeg høre jeres erfaringer og om i kan anbefale nogle? Jeg har kigget en del på nemtmåltid.dk - men der er simpelthen så mange muligheder, så jeg synes det er svært at vælge?

Offline Hans-Kurt

• Bruger
  • Vis eget galleri
  • Alder: 65
  • Placering: Store Merløse, Holbæk
Sv: Jeres erfaringer med måltidskasser?
« Svar #1 Dato: 18 September , 2018, 21:53 »
øh, kender ikke måltidskasser overhoved, men kan godt selv finde ud af at sammensætte en madplan.

Men det er nok min alder og mange års erfaring i madlavning. Jeg holder mig normalt til gammeldags nordisk landkøkken og fremstiler mad af hvad urtehaven og årstiden frembringer. Jeg kunne aldrig - aldrig - finde på at købe jordbær uden for sessionen  - den danske altså - jeg køber aldrig udenlandske æbler, men  nøjes med egne eller indlandske.
Jeg forsøger at købe moden frugt og ikke alt det l.... der kommer som ikke er modent, men hårdt og usmageligt.

Så udfra årstidens frugt tilbereder jeg min kost. Meen det er ikke spændende sert med mange menneskers øjne. Men det er klimavenligt - bla  :o
0,2 Brahma Stor Guld Sortbåndet
0,1 Brahma dværg Guld Sortbåndet
0,2 Barnevelder,  Brun sort dobbeltrandet,
0,2,32 Brahma/Barnevelder
1,3,1 Dværg Barnevelder, sort, sølv dobbeltrandet
2,0 Knold og Tot (katte)

Medlem af: www.barnevelder.dk , www.racefjerkrae.dk

Offline Søren

• Bruger
  • Vis eget galleri
  • Alder: 55
  • Placering: Mors
  • ER CHR registret.
« Svar #2 Dato: 19 September , 2018, 06:56 »
Hej
Det var da en nem måde at reklamere på
Søren
Søren
 Gul Orpington  , 25 Aberdeen-Angus kødkvæg

Offline Gerda

« Svar #3 Dato: 19 September , 2018, 07:22 »
ja det er også sådan jeg laver mad. Og når der ikke er mere frugt og grønt i haven ja så er det meget sparsomt hvad jeg køber. Jeg synes slet ikke det smager godt det man køber uden for sæsonen. Bare tænk en tomat smager som man rækker tungen ud af vinduet. Så vil jeg hellere vente til den kommer i drivhuset igen.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Lene Skelmose

• Bruger
  • Vis eget galleri
  • Alder: 65
  • Placering: 6862 Tistrup
  • Rosa Robusta
« Svar #4 Dato: 19 September , 2018, 17:42 »
Et par af vores børn har prøvet det. Lige hvilket firmaer der leverede ved jeg ikke - MEN de blev alle trætte af det efter et stykke tid. På trods af at det ser så inspirerende ud, er der mange ting der går igen - uge efter uge - ikke nødvendigvis hele retten men dele af den. Smagen blev ensformig i længden. Tror det er lidt som Jensens Bøfhus. Uanset hvad du vælger af et stykke stegt kød , nogle friturestegte kartofler - eller bagte med eksotiske navne, diverse industripulversovse kogt op med vand - SÅ SMAGER DET I SIDSTE ENDE ENS.

Bortset fra det kender jeg godt fornemmelsen af at være kørt fast i en madtrummerum. Heldigvis skifter årstiden så og der åbner sig nye muligheder igen igen.
Intet tab skal os ramme, som ved rettidig omhu kunne afværges. (A.P.Møller Mærsk)

Australorp - sort stor. Honey Butt = en Norwich Terrier ( Citat fra kommunens rottefænger: "Med sådan en hund vil ingen rotter slå sig ned hos jer!"). 3 killinger - Prins Felix, Baloo og Rosa Robusta.

Offline ClaraL

« Svar #5 Dato: 22 September , 2018, 16:01 »
Jeg kan helt sikkert godt anbefale måltidskasser. Familien og jeg har været meget tilfredse med de forskellige måltidskasser vi har prøvet de sidste par år. Vi startede egentlig ud med Aarstiderne fordi det var det eneste vi kendte, og derfor var det oplagt at gøre det. Men så stødte min mand på https://www.maaltidskasserne.dk/ som er en sammenligningsside med måltidskasser. Det åbnede øjnene for os og vi har nu også prøvet SkagenFood, Retnemt og SimpleFeast. Hvor man kan prøve lidt forskellige retter.

Nyeste