Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
* *
Velkommen, Gæst. Venligst log ind eller registér dig. Modtog du ikke en aktiverings-e-mail?
15 November , 2018, 09:56

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde

Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png stevnsrace.jpg dyrenesmad.jpg naturgaard.jpg bangs_1.png

Forfatter Emne: Engle vinger hos ænder  (Læst 2034 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline tmaokj

Engle vinger hos ænder
« Dato: 11 September , 2018, 15:59 »
nogen der ved hvorfor enkelte ænder får englevinger.

Offline Hans-Kurt

• Bruger
  • Vis eget galleri
  • Alder: 65
  • Placering: Store Merløse, Holbæk
Sv: Engle vinger hos ænder
« Svar #1 Dato: 11 September , 2018, 18:32 »
Er det når en vinge - eller en del af samme - stritter lige ud i luften når anden ellers har lagt vingerne ind til siden ??, for er det det, er det en gen-fejl, som jeg tror er pga indavl.
0,2 Brahma Stor Guld Sortbåndet
0,1 Brahma dværg Guld Sortbåndet
0,2 Barnevelder,  Brun sort dobbeltrandet,
0,2,32 Brahma/Barnevelder
1,3,1 Dværg Barnevelder, sort, sølv dobbeltrandet
2,0 Knold og Tot (katte)

Medlem af: www.barnevelder.dk , www.racefjerkrae.dk

Online Marie1

« Svar #2 Dato: 11 September , 2018, 21:42 »
Min andrik har en engelvinge, men han overlevede hos sin tidligere ejer. fordi han er så rar. Han er nu blevet far til over 60 ællinger, og ikke en eneste har haft eller har engelvinger.
Det kan godt være, at det er arveligt, men der må også være andre forklaringer.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Vis eget galleri
  • Alder: 53
  • Placering: Midtjylland
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #3 Dato: 12 September , 2018, 06:06 »
Det er en kombination af ænder der er genetisk disponeret og så fodring med for højt proteinindhold. Begge dele skal være der for at der kommer englevinger
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline torsholt

« Svar #4 Dato: 12 September , 2018, 11:49 »
Efter at have haft moskusænder og svanegæs i mange år er det min opfattelse at englevinger opstår af ydre omstændigheder, som nap af andre dyr i vingespidser lige når den er under udvikling, pga kedsomhed i nattelogiet eller badning i små baljer, hvor dyrene slår med vingespidserne mod kanten, badning er ofte voldsom og svømmefuglene bliver ret så ophidsede.  Sidste år( regnfuld sommer) fik mine svanegæs 19 gæslinger, hvoraf ingen, så vidt jeg ved, har fået skaden, iår (tør sommer med megen badning) er der 4 gæslinger med en eller begge vinger knækket, næste hold gæslinger holdt jeg i stalden til vingerne var groet halvvejs ud og de har ikke fået englevinger. Så jeg hælder ikke til teorien om genfejl eller protein.

Nyeste