Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Afstemning

Jeg ville egentlig gerne vide lidt om hvor mange vi er, som opdrætter racefjerkræ og udstiller?

Jeg både opdrætter og udstiller
22 (44.9%)
Jeg opdrætter men udstiller ikke
21 (42.9%)
Jeg vil gerne til at opdrætte og udstille
2 (4.1%)
Jeg vil gerne til at opdrætte
4 (8.2%)

Totale antal stemmeafgivende: 48

Forfatter Emne: Hvor mange er vi egentlig?  (Læst 13354 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Hvor mange er vi egentlig?
« Dato: 20 August , 2016, 07:48 »
Jeg ville egentlig gerne vide lidt om hvor mange vi er her på Forum, som opdrætter racefjerkræ og udstiller?

Og grunden til denne forespørgsel er om hvor aktivt denne del af fjerkræ hold, skal være her på Forum, for er vi mange, som gør det eller mange som ønsker at komme i gang med det, så må vi jo hellere få gang i nogle flere tråde om det, og ligeledes er vi kun få, som interessere os for avl og udstilling af racefjerkræ, så behøver man jo ikke bruge, så meget "krudt" på indlæg og oplysning om det.
For som det ser ud nu, så er der lidt stille om det, så måske kunne min forespørgsel lokke lidt folk "ud af busken" som går med drømme om opdræt og udstilling af racefjerkræ.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvor mange er vi egentlig?
« Svar #1 Dato: 22 August , 2016, 21:48 »
Kom frisk. Det er ganske anonymt at stemme.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvor mange er vi egentlig?
« Svar #2 Dato: 15 ſeptember , 2016, 20:44 »
Vi må da være flere end det ud af Forums pt. 10.266 medlemmer :)
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene71

  • Bruger
  • Indlæg: 292
Sv: Hvor mange er vi egentlig?
« Svar #3 Dato: 16 ſeptember , 2016, 18:32 »
Jeg synes det har været spændende at lære noget om racefjerkræ på det forum, så vil jeg nok fortsat læse med på nogle af trådene. Det giver et nuanceret billede af hvad hønsehold også er.

Men jeg er ikke selv på vej med hverken avl eller udstilling, da jeg ganske enkelt ikke har de fysiske forhold til at de kan lade sig gøre.
Mvh. Lene
Nu uden fjer i haven
(billedet er en dværgwayndotter)

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Hvor mange er vi egentlig?
« Svar #4 Dato: 17 ſeptember , 2016, 16:04 »
Til info, så har der indenfor den sidste uge været 300 medlemmer logget på
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Lene Skelmose

  • Gæst
Sv: Hvor mange er vi egentlig?
« Svar #5 Dato: 18 ſeptember , 2016, 11:37 »
Jeg opdrætter og udstiller ikke. Havde jeg pladsen ville jeg helt sikkert engagere mig i de dele. Men det betyder ikke at jeg er ligeglad med hønsenes kvalitet - og en del af det at have en hobby er for mig også at lære noget. Jeg læser med stor interesse indlæg om avl, standarder osv.

Offline ÆGGEKAGEMAND

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 54
Sv: Hvor mange er vi egentlig?
« Svar #6 Dato: 19 ſeptember , 2016, 11:01 »
Spænende poll . Jeg selv opdrætter , eller rettere, forsøger. Jeg går ikke så meget op i race opdræt således at jeg kunne tænke mig at udstille. Jeg har i mange år avlet race hunde som  jeg udstillede(r) men det er på meget lavt blus pga børn arbejde og særdeles løb som jeg gør mig meget i.
MEN jeg har et ønske om at lave nogen sjove farve mutationer ud af wyandotter og andre dværg racer primært for egen fornøjelses skyld men særdeles også pga æg og kød. Samtidig vil jeg gerne have mine dyr jeg skal spise fra og af er kønne at se på så derfor vil jeg kun have racehøns og helst absolut ikke hybrider. Der findes sikkert mange smukke hybrid høns men mht til avl er det noget rod , derfor læser jeg med stor tilfredshed mange artikler om avl,farver,racer ,egenskaber osv. ser gerne jer som udstiller meget og avler mht at lave eller bevare noget smukt skriver endnu mere om jeres avl. jer er særdeles intereseret i farver..hvilke dominere og hvilke kryds af farver skaber ditten og datten ..det så jeg meget gerne der kom mere af . Ligeledes et farve kattalog over kyllingers udvikling ..kunne være fikst at have :)

Offline ÆGGEKAGEMAND

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 54
Sv: Hvor mange er vi egentlig?
« Svar #7 Dato: 19 ſeptember , 2016, 11:04 »
Vi må da være flere end det ud af Forums pt. 10.266 medlemmer :)
Hej lene. kan man ikke lave sådan en halv årlig oprydning af medlemmer ? der er sikkert en del der ikke har være aktive i årevis ?

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvor mange er vi egentlig?
« Svar #8 Dato: 19 ſeptember , 2016, 19:53 »
God ide med lidt oprydning, for kigger man medlemslisten igennem, så er der en del som ikke har været aktive i de sidste mange år og ligeledes ligger der også link til hjemmesider, som heller ikke virker mere.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Jens S

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 256
    • Jens Stolt photography
Sv: Hvor mange er vi egentlig?
« Svar #9 Dato: 19 ſeptember , 2016, 21:23 »
Du mangler en pind eller to på din poll:

  • Jeg er totalt ligeglad med udstillinger

    Jeg har høns pga æg og kød.

Offline ÆGGEKAGEMAND

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 54
Sv: Hvor mange er vi egentlig?
« Svar #10 Dato: 20 ſeptember , 2016, 14:48 »
Du mangler en pind eller to på din poll:

  • Jeg er totalt ligeglad med udstillinger

    Jeg har høns pga æg og kød.

dvs ...du opdrætter ;)

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvor mange er vi egentlig?
« Svar #11 Dato: 20 ſeptember , 2016, 18:00 »
Tja.. nu er det så ikke lige folk som er ligeglade med avl og udstilling, som i denne her tråd har min interesse. Men alle dem, som i forvejen avler og udstiller, samt ikke mindst vil begynde på det.
Og så kan jeg måske regne med at dem, som ikke stemmer, de enten er fløjtende ligeglade eller også er de ikke aktive på Forummet her. ;)

Og for øvrigt så har jeg også mine høns, for at kunne være 100 % selvforsynet med både æg og kød hele året rundt, for det ene udelukker heldigvis ikke det andet.
« Senest Redigeret: 20 ſeptember , 2016, 18:13 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline kaj

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 318
Sv: Hvor mange er vi egentlig?
« Svar #12 Dato: 12 Oktober , 2016, 20:20 »
Hej Lene
Jeg opdrætter ikke, og , udstiller heller ikke. Hønseholdet her på matriklen er simpelthen af ren kærlighed til de kære høns....og, at få æg til eget forbrug. jeg har udruget nogle æg af New Hampshire og Barnevelder, men, ikke med henblik på udstilling, kun fordi det var interessant at prøve, og jeg havde tiden og pladsen til det.
Så bruger jeg mit hønsehold til formidling, forstået på den måde, at når folk hører, hvordan man kan holde høns, så forstår de bedre, hvor ringe burhønsene har det....det er såre simpelt....ved at vise, hvordan man kan holde høns, og, hvor lidt tid man bruger på det, kan sagtens overbevise andre om, at sådan skal vi da også gøre.  :)
Venlig hilsen
Kaj

New Hampshire, Barnevelder, Sorte Skovhøns, Tværstribede høns, Grünleger, Sølvhals

Offline HaneMorfar

  • Bruger
  • Indlæg: 15
Sv: Hvor mange er vi egentlig?
« Svar #13 Dato: 13 Oktober , 2016, 12:34 »
Hej Lene
Man kan ikke se afstemningen på Tapatalk så derfor har jeg ikke stemt. Jeg ved ikke op jeg er opdrætter men jeg har bare en race (stor guld sort båndet brahma) og sørger for at jeg ikke får indavl ved at tilkøbe rugeæg. Jeg sortere de bedste fra til avl, men avler kun til min egen , familiens og hønsenes glæde. Jeg finder mange informationer på forummet og selvom jeg ikke kommer til at udstille synes jeg det er interessant at læse jeres indlæg. Mvh Jan

Sendt fra min SM-G900F med Tapatalk


Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvor mange er vi egentlig?
« Svar #14 Dato: 13 Oktober , 2016, 20:01 »
Jeg vil også gerne oplyse og fortælle om at selvom jeg både er opdrætter af racefjerkræ, udstiller og tager rundt og dømmer høns, samt sidder med i et par bestyrelser for fjerkræ klubber.

Så er mit helt primære hønsehold også baseret på at være 100 % selvforsynet med både æg og kød.

OG IKKE mindst så har jeg mit fjerkræ også af ren kærlighed og interesse for dyrene, for ellers ville det dæleme være surt at have dem, især med alle de 1000vis af kr. jeg bruger på dem hver måned.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub