Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: ny hønsegård  (Læst 2802 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 825
ny hønsegård
« Dato: 25 Juli , 2016, 16:51 »
Hurra for min nye hønsegård. Jeg har prøvet at intregere de 2 nye barnevelder på 11 uger haner for de gamle damer, men indtil nu er det ikke gået så godt. Jeg havde sådan håbet at når de alle blev lukket ud på ny grund samtidig så gik det måske bedre. Men nixen, jeg har prøvet at holde de gamle beskæftiget, lige pludselig kan du se de får et rigtig ondt udtryk i øjnene og så farer de i den grad på de nye. De er virkelig skræmte og bange
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 825
Sv: ny hønsegård
« Svar #1 Dato: 25 Juli , 2016, 16:52 »
et billede mere
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 936
Sv: ny hønsegård
« Svar #2 Dato: 25 Juli , 2016, 23:32 »
Til lykke med den flotte nye gård - det er altid en stor glæde, når man får noget nyt og det så oven i købet er til glæde for andre (hønsene altså  ::) ).

Hel og lykke med sammenføringen af høns og nye haner - de er godtnok ikke ret gamle, set i forhold til de ældre damer - det bliver vist ikke let.

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 825
Sv: ny hønsegård
« Svar #3 Dato: 26 Juli , 2016, 06:29 »
Tror du det ville blive nemmere hvis jeg lod dem blive lidt ældre. Jeg har også 4 hønekyllinger på 6 uger. Hvilken alder ville du tro de skulle have når jeg prøver at lave familiesammenføring.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner