Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: kønsbestemmelse  (Læst 4197 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 825
kønsbestemmelse
« Dato: 18 Juni , 2016, 18:02 »
Hvad så er der nu nogen der tør byde ind med hvad mine 2 barnevelder er, damer eller herrer. Jeg kan ikke se noget hagelapper endnu og bortset fra at det er en stor og lille kan jeg ikke se nogen nævneværdig forskel. Den lilles kam er mere rød end den stores. Og størrelsesforskellen har været der lige fra de blev klækket. på mandag er den store 6 uger og på onsdag er den lille 6 uger. Billeder vedlægges
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 825
Sv: kønsbestemmelse
« Svar #1 Dato: 18 Juni , 2016, 19:50 »
lige lidt flere billeder så det bliver lidt lettere
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 825
Sv: kønsbestemmelse
« Svar #2 Dato: 18 Juni , 2016, 19:52 »
et billede mere
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Raziel

  • Bruger
  • Indlæg: 2 759
    • Hobbydyrenes blog
Sv: kønsbestemmelse
« Svar #3 Dato: 18 Juni , 2016, 22:25 »
Jeg har ikke erfaring med racen, men bedømt ud fra hvordan enkeltkam typisk udvikler sig, så er det haner begge to.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 825
Sv: kønsbestemmelse
« Svar #4 Dato: 18 Juni , 2016, 22:28 »
øv det er jeg da godt nok ked af at høre
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 936
Sv: kønsbestemmelse
« Svar #5 Dato: 18 Juni , 2016, 22:57 »
Barneveldere er forholdsvis lette at kønsbestemme, faktisk relativt tidlig. Hanekyllinger er meget længe om at få fjer - især vingerne tager laaang tid.

Hanerne får også smukke gule ben - hønerne mere smudsige, ser snavsede ud.

Dine to er - tja hvad er de - ikke nemt at sige. Men gå ind på vores hjemmeside for Barnevelder, der er der både beskrivelse og billeder af kyllinger og køns bestemmelse.

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 825
Sv: kønsbestemmelse
« Svar #6 Dato: 19 Juni , 2016, 06:55 »
Jeg prøver og ser om jeg kan komme det nærmere
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline walter

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 520
Sv: kønsbestemmelse
« Svar #7 Dato: 19 Juni , 2016, 16:21 »
Begge haner sorry
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 825
Sv: kønsbestemmelse
« Svar #8 Dato: 19 Juni , 2016, 16:24 »
Ja ja walter så må du næste år sælge mig nogle barnevelder æg. Men hvad så med brakel hvordan og hvornår kan jeg se hvad det er. Jeg fik skam 5 fine brakler og så lige på min fødselsdag. Kan man få en bedre gave.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline walter

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 520
Sv: kønsbestemmelse
« Svar #9 Dato: 19 Juni , 2016, 16:30 »
Hej
Jamen tillykke med Braklerne du kan se det temmelig tidlig på kamstørrelsen høner er langt bagefter på størrelsen af kammen
mvh Walter
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 825
Sv: kønsbestemmelse
« Svar #10 Dato: 19 Juni , 2016, 16:33 »
Det er nok også derfor jeg ikke kunne se på barnevelder fordi det er samme køn. Jeg er for ny endnu men det kommer vel med tiden
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner