Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: kønsbestemmelse  (Læst 5420 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 825
kønsbestemmelse
« Dato: 31 Maj , 2016, 18:09 »
mine barneveldere er nu 3 uger. Er det stadigvæk for tidligt at komme med et lille forsigtigt bud på om det er haner eller høner. Jeg er ved at være desperat efter at få at vide om det er det ene eller andet.
PS: jeg hugger ikke hovedet af jer hvis det er et forkert bud.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 825
Sv: kønsbestemmelse
« Svar #1 Dato: 31 Maj , 2016, 18:10 »
jeg skal nok sende billeder med hvis der er nogen som tror de ved hvad det er
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline ES

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 30
Sv: kønsbestemmelse
« Svar #2 Dato: 31 Maj , 2016, 19:54 »
Jeg vil gerne give et bud, men så skal jeg se nogle billeder...  ;)
Mvh Emily

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 825
Sv: kønsbestemmelse
« Svar #3 Dato: 31 Maj , 2016, 20:38 »
ja der kommer 2 billeder her. Den store er kæmpestor, faktisk dobbelt så stor som den lille. De er ikke særlig fotogene og jeg er bestemt heller ikke en dygtig fotograf. Men du får lige et par billeder
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: kønsbestemmelse
« Svar #4 Dato: 31 Maj , 2016, 23:20 »
Jeg får også af og til sådan en kylling der vokser langsomt. Den bliver normal med tiden. (Jeg har også barneveldere). Den på det nederste billede ser ud til at blive en hane. Om en uges tid eller 2 er du sikker. Barneveldere får ret hurtigt kam hvis det er hanekyllinger.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 825
Sv: kønsbestemmelse
« Svar #5 Dato: 01 Juni , 2016, 06:52 »
Tak skal du have. Men den store forskel har der været lige fra klækningen. Det er ikke fordi den lille vokser langsomt. Den var bare lille da den kom til verden eller også er det den anden som var meget stor da den kom til verden. Men den lille er fræk som en slagterhund.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 825
Sv: kønsbestemmelse
« Svar #6 Dato: 01 Juni , 2016, 13:05 »
Så fik vi lov at komme på græs for første gang. Billede vedhæftet. Og til orientering kan jeg oplyse at den lille kyllings kam er meget mere rød end hos den store. Jeg ved ikke om man kan drage noget af det. Selv synes jeg de udvikler sig nogenlunde ens bare ikke på størrelsen. Stadigvæk nogen der er frisk med et bud
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline ES

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 30
Sv: kønsbestemmelse
« Svar #7 Dato: 01 Juni , 2016, 16:38 »
Jeg synes det er svært lige at vurdere...
Det jeg kigger efter på mine kyllinger er benlængden, farven på kam og hageflapper og så deres fjer udvikling...

Alle Hanekyllinger hos mig, (wyandot og orpinton) er langsommere end hønekyllingerne til at sætte fjer på hale og ryg...

Jeg går ud fra du kun har de to kyllinger og i såfald kan det stadig være ret svært at se deres køn.

Er der en af dem der er længere i fjersætning end den anden? Jeg synes det var svært at se ud fra billederne... 
Mvh Emily

Offline ES

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 30
Sv: kønsbestemmelse
« Svar #8 Dato: 01 Juni , 2016, 16:41 »
Altså Jeg mener det kan være svært at se endnu når ikke der er flere at sammenligne med  ;)
Mvh Emily

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 825
Sv: kønsbestemmelse
« Svar #9 Dato: 01 Juni , 2016, 16:53 »
Jeg synes de er nogenlunde ens i fjersætning. Den eneste forskel jeg kan se er den lille har mere rød kam end den største.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: kønsbestemmelse
« Svar #10 Dato: 01 Juni , 2016, 20:44 »
Jeg vil komme med et friskt bud og sige to haner så, men som sagt kan du være rimeligt sikker om en uge eller to. Ingen grund til at have så travlt med kønsbestemmelsen. Barneveldere er nogen af de hurtigste til at vise det alligevel, og så kan vi andre jo hverken gøre fra eller til. ;)
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline ES

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 30
Sv: kønsbestemmelse
« Svar #11 Dato: 01 Juni , 2016, 20:47 »
Min umiddelbare tanke er også to haner, men det kan jo være at du bliver positivt overrasket  /o
Mvh Emily

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 825
Sv: kønsbestemmelse
« Svar #12 Dato: 01 Juni , 2016, 20:49 »
Nej det kan du have ret i. Jeg har også selv en mistanke om 2 haner. Jeg havde bare sådan håbet på bare 1 høne. Men pyt hanerne skal også have en chance.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 825
Sv: kønsbestemmelse
« Svar #13 Dato: 01 Juni , 2016, 20:50 »
Ja og hvis jeg bliver positivt overrasket springer jeg for anden gang igennem loftet.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner