Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: siddepind  (Læst 2852 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Online Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 825
siddepind
« Dato: 28 Maj , 2016, 22:15 »
Hej min barnevelder på 19 dage har rigtig fundet ud af at sætte sig til at sove på en lille forhøjning i buret. Er det medfødt at de gerne vil sidde højt. Nu spørgsmålet skal jeg sætte en pind ind til den som den kan sove på. Og i så fald hvor bred må den være og hvor højt må den være
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Bente E.

  • Bruger
  • Indlæg: 967
Sv: siddepind
« Svar #1 Dato: 28 Maj , 2016, 23:07 »
Ja, det er et medfødt instinkt at man sover tryggest, når man er hævet over jordoverfladen.

En firkantet stok med afrundede kanter, ca 2-3 cm tyk tror jeg sådanne unge barneveldere vil synes godt om.
Nogle maraner, nogle araucana.

Online Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 825
Sv: siddepind
« Svar #2 Dato: 29 Maj , 2016, 06:35 »
Tak for svar. Jeg må have fat i en pind så den kan sove ordentlig og trygt
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Raziel

  • Bruger
  • Indlæg: 2 759
    • Hobbydyrenes blog
Sv: siddepind
« Svar #3 Dato: 29 Maj , 2016, 06:51 »
Der har lige været en tråd herinde om at kyllinger ikke må ha siddepinde, for det kan give trykskader på brystbenet, skal lige se om jeg kan finde et link til det.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Raziel

  • Bruger
  • Indlæg: 2 759
    • Hobbydyrenes blog
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Online Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 825
Sv: siddepind
« Svar #5 Dato: 29 Maj , 2016, 08:20 »
tak for svar. Det var også med det i baghovedet jeg syntes at have læst de kunne blive trykket på brystet. Så de får alligevel ikke en pind endnu. Det er kun den ene der gør det. Men den er også kæmpestor i forhold til den anden. Hvis det viser sig at være en hane kommer den nok til at gå mig helt op til hoften når den er udvokset.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner