Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hundeangreb  (Læst 18281 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Hundeangreb
« Svar #15 Dato: 10 Maj , 2016, 21:14 »
Mette, tusind tak for dit indlæg. Vores næsten-naboer har indvilliget, helt uden bøvl, at betale for dyrlægeregninger og svie og smerte. De vil blot ikke lukke deres hund inde. Det mener de ikke er et værdigt hundeliv, så vil de hellere aflive hende (siger de). Det er en 11 år gammel springer spaniel.

Vi er derfor stadig uden løsning, for jeg tror på at hunden vil komme igen, og de vil ikke lukke den inde, men siger vi kan skyde den - eller de selv vil gøre det, hvis vi politianmelder dem, hvilket er eneste løsning hvis vi vil insistere på at få hunden hegnet inde på dens egen matrikel.

Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline lisaln

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 176
Sv: Hundeangreb
« Svar #16 Dato: 11 Maj , 2016, 21:35 »
Hvis du politianmelder, og de så vælger at skyde hunden, så synes jeg altså ikke, at du bærer noget ansvar for dens skæbne.

Jeg synes det er en meget egoistisk og kynisk måde at håndtere problemet, da de forsøger at udnytte din kærlighed til dyr ved at holde hunden som "gidsel".

Er du sikker på, at de er så gode naboer, som du har følt indtil nu?

Mener i øvrigt, at det er en omgang vås, at det ikke er et værdigt hundeliv. Hvis de mener den kommer til at kede sig, så må de jo GØRE noget for at aktivere den. Træne eller tage den med ud på steder, hvor den kan gå løs.

Jeg synes det ligner dovenskab fra deres side. De gider ikke tage sig af deres hund, og de gider heller ikke, at sætte hegn op omkring haven.
Brahma, stor (guld sortbåndet, sølv sortbåndet og hvid)
Moskusænder
Rouenænder
Vildænder
Amerikanske gæs
Katten, Gunnar
Korthåret tysk hønsehund, Bess

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Hundeangreb
« Svar #17 Dato: 11 Maj , 2016, 21:41 »
Jeg er også nået dertil hvor jeg bliver nødt til at stille et ultimatum. Jeg kan ikke leve med uvisheden om hvornår (for der kommer et hvornår, det er jeg overbevist om) hunden slår til igen. Det er enten dét eller ikke have høns mere.

Den sidste høne ser rimelig pæn ud i sine sår nu, men desværre har hun udviklet sur kro, formentlig pga. chokket. Hun indtager stort set ikke føde, så hvorvidt hun overlevet hundebiddet men dør af sur kro i stedet for, det må det næste døgn vise.

----- Jeg behøver vel ikke at sige, at jeg stadig er rødglødende, vel?

Den sidste høne som var en 6 årig høne, blind på det ene øje, er ikke fundet. Jeg frygter at hun har lidt i mange timer, før hun er udåndet.  >:(
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline lisaln

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 176
Sv: Hundeangreb
« Svar #18 Dato: 11 Maj , 2016, 22:02 »
Jeg synes du er i din gode ret til at stille det ultimatum.
Brahma, stor (guld sortbåndet, sølv sortbåndet og hvid)
Moskusænder
Rouenænder
Vildænder
Amerikanske gæs
Katten, Gunnar
Korthåret tysk hønsehund, Bess

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Sv: Hundeangreb
« Svar #19 Dato: 11 Maj , 2016, 23:07 »
Hvad med at foreslå at deles om udgiften til et elhegn? Så kan hundeejeren beholde sin hund, og hønsene kan (forhåbentlig) beholde deres hønseliv. Hunde lærer meget hurtigt at respektere et elhegn, og i reglen behøver der kun være strøm på den første uges tid, ind til hunden har fået en over næsen. Og en ny hund ( som næppe bliver bedre opdraget end den gamle) lærer også hurtigt, lige som alle andre strejfere..  ::)
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Carsten Blohm

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 335
Sv: Hundeangreb
« Svar #20 Dato: 11 Maj , 2016, 23:10 »
Citér
Vi mistede for nylig ca. 10 ænder, og satte derfor en rævefælde op. Vi har efterfølgende talt med vores nabo, som fortæller, at han samme morgen som det skete, så to hunde komme løbende ovre fra vores ejendom.

Hvis vi ser dem igen, og finder ud af hvor de hører til, tror jeg ikke ejerne skal forvente at få min pæne side at se. Og kan en opsang ikke afhjælpe problemet, så vil jeg ikke tøve med at gå til politiet

Lige en bemærkning til ovenstående, Forsikringsselskaberne har en fælles ansvarsforsikring som dækker for løsgående hundes skader, så hvis en nabo ser 2 hunde løbe bort og evt kan sige 2 sorte eller 2 jagthunde,

så henvender man sig til politiet og anmelder skaden at 2 løsgående hunde som man ikke kunne fange har skadet og dræbt 10 "moskus ænder",
og så forhører man sig om hvordan man kan få erstatning af den fælles ansvarsforsikring, det er rigtig god at have billeder og en erstatnings opgørelse fra den lokale Fjerkræklub med, således at der er hold i påstanden og  skaden og en rimelig erstantning

Håber at det giver lidt mening
mvh
Carsten  
Opdrætter af
Sorte Nøgenhals dv.
Blå kochin dv.
www.silkeborg-fjerkraeklub.dk
www.racefjerkrae.dk
www.dommerringen.dk
www.italienerklubben.dk

Offline Hiltunen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 370
  • Øksemorder
Sv: Hundeangreb
« Svar #21 Dato: 12 Maj , 2016, 21:10 »
Synes det er værd at overveje elhegn, også når der måske er ræve i skoven, og lejerskolens gæster også nogle gange har hunde med. Så kan man jo aldrig vide sig sikker
Hilsen Janni Hiltunen
Lidt af hvert i farver som kan spises

Offline nimrod

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 839
Sv: Hundeangreb
« Svar #22 Dato: 13 Maj , 2016, 15:00 »
hmmmm, så hvis du insisterer på at de overholder gældende lovgivning og holder hunden på egen matrikel så vil de kvittere med at bryde loven ved at skyde hunden (nej, man må ikke skyde sin egen hund) - interessant tilgangsvinkel ...

Man har ikke mange følelser i klemme for en vovse når man tilbyder andre at de jo bare kan skyde den, så tænker at vejen til sikring af din have går gennem pungen. Kræv erstatning for det der var dit, mon det dog ikke har en vis præventiv virkning trods alt.

Rigtig trælst situation, naboskab kan være udfordrende ...
Med venlig hilsen

Charlotte

Fjer : tværstribet Plymouth rock, Maran (den spæde opstart), Vildtfarvet Araucana, Brunbroget Moskus, Hvid gås
1.1 heste
3.0 Missetat
1.0.4 Mand og dejlige børn

Offline Mette Nygaard

  • Hønsegufs-expert :)
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 235
  • Jeg samler ikke snegle, det har jeg ænder til :)
Sv: Hundeangreb
« Svar #23 Dato: 13 Maj , 2016, 15:42 »
Hvis du politianmelder, og de så vælger at skyde hunden, så synes jeg altså ikke, at du bærer noget ansvar for dens skæbne.

Jeg synes det er en meget egoistisk og kynisk måde at håndtere problemet, da de forsøger at udnytte din kærlighed til dyr ved at holde hunden som "gidsel".

Er du sikker på, at de er så gode naboer, som du har følt indtil nu?

Mener i øvrigt, at det er en omgang vås, at det ikke er et værdigt hundeliv. Hvis de mener den kommer til at kede sig, så må de jo GØRE noget for at aktivere den. Træne eller tage den med ud på steder, hvor den kan gå løs.

Jeg synes det ligner dovenskab fra deres side. De gider ikke tage sig af deres hund, og de gider heller ikke, at sætte hegn op omkring haven.

Jeg tror ikke jeg kan være mere enig!  /o
Bå-båååårk!!! (hønsegufs-kald)

1.11 lyse sussex(-lignende)
0.1 Lille My (3farvet dværg-sussex) samt 4 døtre heraf
0.1 Prinsesse (orpington) i hønsehimlen :'( - og en ny i bestilling ;)
2.11 Moskusænder - anført af Rasmus Rapand
0.3 tossede får
1.1 tåbelige gårdkatte: TossePer og Prinsesse Misse
1 tårnfalkekasse :)

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Hundeangreb
« Svar #24 Dato: 13 Maj , 2016, 17:46 »
Jeg får assistance til et forsikringsskriv af Carsten, tak for det.

Ja, det er helt skørt at stå i sådan en situation. Hunden bor 300 meter væk, ca., har jeg målt i dag, og skal igennem naboens grund for at komme over til os. Se kortet.

Jeg har flossede nerver lige så snart jeg lukker hønsene på friland /d.

Janni: der er seks strømførende tråde rundt om folden, men høns er høns, og nogle af dem synes bare græsset er grønnere på den anden side. De bliver altid på min matrikel, og som regel lige ude foran folden eller også render de rundt ved garagen, hvor de ved der er fuglefrø at hente. Jeg har fundet angrebsstedet, hvor der ligger store bunker af fjer. De er taget lige på den anden side af garagen, klods op af stuehusets nordlige gavl.
« Senest Redigeret: 13 Maj , 2016, 17:50 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Hundeangreb
« Svar #25 Dato: 30 Juni , 2016, 10:17 »
Sagen er afsluttet. Jeg har fået erstatning via hundeejerens forsikring d.d. Vi har ikke set hunden siden.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Klumpfisken

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 31
Sv: Hundeangreb
« Svar #26 Dato: 30 Juni , 2016, 12:42 »
Sikkert dejligt at få sat et punktum. Håber det bedste for jeres naboskab i fremtiden.
Mvh Kristian