Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Bekymret for skruk  (Læst 2344 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Klumpfisken

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 31
Bekymret for skruk
« Dato: 30 April , 2016, 12:37 »
Hej igen igen.

Jeg vil høre jer, om jeg skal være bekymret for min skruk, der ligger og ruger.  Jeg vil skyde på, at vi er på ca. dag 18.  Men hun har ikke skidt i 5-6 dage.  Er det normalt?  Hun er ikke god til at gå af reden selv,  så jeg løfter hende af, og sætter hende hen til foderet og vandet hver dag, og så guffer hun i sig,  indtil hun kommer i tanke om æggene igen og skynder sig tilbage.  Der er slet ikke tid til at komme af med nogen lort...

Skal jeg bare regne med, at så længe der kommer noget ind,  så skal det nok komme ud igen, eller skal jeg til at proppe svesker i hende?  ;) Jeg vil nødig miste min bedste høne.

Mvh Kristian
Mvh Kristian

Offline Klumpfisken

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 31
Sv: Bekymret for skruk
« Svar #1 Dato: 30 April , 2016, 13:19 »
Okay,  jeg ved ikke,  hvordan jeg sletter mit spørgsmål igen,  men problemet er løst.  Jeg løftede hønen af reden,  satte en låge for,  så hun ikke kunne komme til æggene,  og så ventede jeg ellers på,  at hun stoppede med at brokke sig og gik i gang med at gøre,  hvad hun nu skulle.  Der var ingen tvivl,  da der var hul igennem   :o
Mvh Kristian

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Bekymret for skruk
« Svar #2 Dato: 30 April , 2016, 19:27 »
Dejligt at skrukken fandt ud af at tømme sig.

Du skal ikke slette dit spørgsmål, da andre med samme problem jo nu kan læse, hvad der virker og hvad der skal til, hvis skrukken gemmer lidt for længe på afføringen  ;)
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Bente E.

  • Bruger
  • Indlæg: 967
Sv: Bekymret for skruk
« Svar #3 Dato: 01 Maj , 2016, 23:03 »
Skrukhøner lægger nogle ualmindeligt ildelugtende og meget store klatter.

Jeg har ikke været ude for at en høne har 'glemt' at komme af med afføring - måske vil hun hellere når du ikke kigger?
Nogle maraner, nogle araucana.