Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Beklædning i hønsehus  (Læst 11241 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline krix

  • Bruger
  • Indlæg: 14
Sv: Beklædning i hønsehus
« Svar #15 Dato: 29 Juli , 2016, 23:27 »
Wauv, tak for inspirationen.
Dine vilkår ligner meget mine og så vidt jeg kan se på billederne klarer du dig også med et uoverdækket og ikke rævesikret udeareal.

Offline Marie1

  • Bruger
  • Indlæg: 581
Sv: Beklædning i hønsehus
« Svar #16 Dato: 30 Juli , 2016, 08:12 »
Hvor har du fået meget ud af meget lidt plads, tillykke med det.

Og sikken en træls nabo, godt du fik medhold.

Og så lige et spørgsmål: Hvordan kommer hønsene ud, hvis du får brug for at dele huset op med gitterdøren?
Det går jeg nemlig selv og tænker over  :D

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 825
Sv: Beklædning i hønsehus
« Svar #17 Dato: 30 Juli , 2016, 16:47 »
Den kære nabo er ikke sådan at få has på. Mon hun nu kan finde ud af at holde sig i skindet når du har fået lov. Men for pokker hvor kan sådan en forpeste livet for andre. Kan du ikke snart være heldig at slippe af med hende. Men det er måske ikke så pænt at sende sorteper videre. Held og lykke med dit nye hus.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Lene71

  • Bruger
  • Indlæg: 292
Sv: Beklædning i hønsehus
« Svar #18 Dato: 30 Juli , 2016, 22:15 »
Hvor har du fået meget ud af meget lidt plads, tillykke med det.

Og sikken en træls nabo, godt du fik medhold.

Og så lige et spørgsmål: Hvordan kommer hønsene ud, hvis du får brug for at dele huset op med gitterdøren?
Det går jeg nemlig selv og tænker over  :D

På den ene side af gitterdøren, kan hønsene komme ud af smuthullet/hønselemmen. På den anden side, kræver det at jeg åbner "menneske"-døren. Begge døre ender i samme gård, men den kan faktisk også deles op hvis jeg køber lidt flere tentorpæle til min resterende rulle hegn. Men jeg tænker, at hvis en opdeling bliver nødvendig, er det fordi en enkelt høne skal isoleres, og kun være indenfor.
Den ene del af opdelingen har højst 1/3 del af huset, hvor jeg så må fjerne fodertønderne - og en siddepindsløsning har jeg ikke fundet endnu. Jeg lurer lidt på, om der bliver nok plads, hvis jeg laver beslag til en pind i hjørnet - sådan at pinden faktisk danner en trekant i hjørnet hvor fodertønderne normalt står.
Mvh. Lene
Nu uden fjer i haven
(billedet er en dværgwayndotter)