Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Aktiv dødshjælp, hvornår?  (Læst 8453 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Raziel

  • Bruger
  • Indlæg: 2 759
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Aktiv dødshjælp, hvornår?
« Svar #15 Dato: 06 Februar , 2016, 16:32 »
Problemet med det er bare at det er bedre at være sikker på at slå hårdt nok, og så dør kræet jo og så begynder musklerne at trække sig sammen, men som jeg skrev oven over, så er det altså ikke nødvendigt at hugge hovedet, hvis det bare er en aflivning.

Hvis du vil ha slagtet til at spise, og du er alene om det, så er det smart at få fat på en slagtetragt. Så er de nemt at stå alene med det.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 936
Sv: Aktiv dødshjælp, hvornår?
« Svar #16 Dato: 06 Februar , 2016, 22:03 »
Godt du fik sluttet den oplevelse med en syg høne. Nu kan du se fremad igen og glæde dig over dem du har tilbage.

Jeg har slagtet i 100-vis af fjerkræ gennem årene, så kan også være uheldig ikke at skille hoved fra kroppen i et hug. Det er jeg faktisk stadig ked af, når det sker, men dyret er for længst død. Et hønsehoved der får et hårdt slag med bagsiden af øksen eller hovedet slås hårdt mod huggeblokken - er garanteret død med det samme, det kan det lille hoved ikke holde til.

Man skal holde godt fast om ben og vinger lige til at starte med, det er der dyret udviser flest krampetrækninger. Men det går hurtigt, syntes jeg.