Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Højpatogen H5N1 i Frankrig  (Læst 3918 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Højpatogen H5N1 i Frankrig
« Svar #1 Dato: 28 November , 2015, 08:22 »
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Højpatogen H5N1 i Frankrig
« Svar #2 Dato: 06 December , 2015, 09:53 »
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 936
Sv: Højpatogen H5N1 i Frankrig
« Svar #4 Dato: 07 December , 2015, 11:53 »
Nu er jeg fra tiden EFTER fugleinflu., Så jeg har ikke kendskab nok til den, til at kunne vurdere hvad dine indlæg betyder for Danmark og her hvor jeg bor, Sjælland.

Jeg kan godt læse, at det er meget beklageligt, især for dem det går ud over og hønseejer indenfor sikkerheds zoner mm. Landet som sådan kan også miste store indtægter på eksportsiden af fjerkræ. Jeg tænker slet ikke på det forfærdelige, der kunne ske ved dødsfald blandt mennesker.

Men hvornår påvirkes DK af et evt udbrud i Tyskland - ud over et udbrud i vores eget land naturligvis ?. Hvor tæt på vore grænser skal udbruddet komme, før vi påvirkes ?

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Højpatogen H5N1 i Frankrig
« Svar #5 Dato: 07 December , 2015, 16:53 »
Det skal nok være tættere på, Slesvig eller Mecklenburg førend de danske myndigheder begynder at agere. Men det kan gå hurtigt, fjerkræ transporteres langt og hurtigt på lastbil i disse tider. H5N2, som det er i Tyskland er ikke farlig for mennesker og fugle bliver knap syge af det.

I mellemtiden har franskmændene fundet yderligere 3 tilfælde efter forøget overvågning. 2 i ænder og en i perlehøns. Her er typen indtil videre ukendt
http://www.reuters.com/article/us-health-birdflu-france-idUSKBN0TQ1BW20151207#BQtK1TJrhpGKlFYB.97
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Højpatogen H5N1 i Frankrig
« Svar #6 Dato: 16 December , 2015, 18:30 »
Meget skidt i Frankrig.  Nu oppe på ialt 30 udbrud af højpatogen.  http://afludiary.blogspot.dk/2015/12/french-moa-confirms-30-outbreaks-of.html?m=1
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi