Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Mookee duer  (Læst 7660 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ege

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 248
Mookee duer
« Dato: 22 Oktober , 2015, 13:04 »
Nu har jeg endelig fået mine Mookee duer med hjælp af Frank ,Søren og Arne  /o.
Tak til jer tre
Indtil videre bor de i mit kombineret hønsehus som er mår sikret så godt som jeg kunne ..
Først til foråret får de lov til at flyve frit  men ikke før
Mangler kun at få de sølvfarvet  (grå , Isabel osv)
Nu har jeg flest sorte
men et par røde og nogle brune
« Senest Redigeret: 22 Oktober , 2015, 13:05 Fra Ege »
dværg Orpington.   div farver,  Mookee duer, Hvide koikarper, 1 Dværg Scnauzher   og 1.0 ægtefælle 0.0 børn

Offline Ege

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 248
Sv: Mookee duer
« Svar #1 Dato: 22 Oktober , 2015, 13:11 »
Til sommer må vi se om nogle vil bo herude i mit første dueslag eller de fortrækker at være indendørs
men skal have lavet due rede indgangene mindre, på det udendørs De er alt for store og indvendig får de rigelig med plads.
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=23653.15
dværg Orpington.   div farver,  Mookee duer, Hvide koikarper, 1 Dværg Scnauzher   og 1.0 ægtefælle 0.0 børn

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Mookee duer
« Svar #2 Dato: 22 Oktober , 2015, 18:06 »
Mookee er bare en dejlig due. Vi fik nogen brune i foråret, og jeg er blevet helt vild med dem  /o Jeg er dog lidt spændt på om de vil bo i den højde det dueslag har. Mine bruger det meste tid på jorden selv om de sagtens kan flyve
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Mookee duer
« Svar #3 Dato: 22 Oktober , 2015, 22:35 »
Jepper de ER også en fin race.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Mookee duer
« Svar #4 Dato: 23 Oktober , 2015, 15:12 »
Mookee er bare en dejlig race og glæder mig endnu en er startet op med dem. Håber du får lige så meget glæde ud af dem som mig. De er stille og rolige samt meget tillidsfulde hvilket gør man nemt kommer til at træde på dem hvis man ikke passer på.

Må se om jeg ikke kan hjælpe med de Isabel på et tidspunkt og Søren måske med de sølvfarvede. Så disse også kan komme til at indfinde sig i dit duehold af verdens bedste race efter min mening om ikke andet ;D

En Brun han fra Jes og en Isabel hun fra mig på årets første udstilling for mit vedkommende i Ejstrupholm.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline Ege

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 248
Sv: Mookee duer
« Svar #5 Dato: 23 Oktober , 2015, 18:11 »
De "Grå" er nu rigtig smukke
i Perle , sølv , isabel, lavendel
glæder mig til de "grå " indfinder sig her engang
Til Foråret starter jeg op med Perlegrå orpington igen, da jeg syntes der er noget specielt over den farve på fjerkræ /Duer
Håber du have en go dag på udstilling Frank og gode point /o
dværg Orpington.   div farver,  Mookee duer, Hvide koikarper, 1 Dværg Scnauzher   og 1.0 ægtefælle 0.0 børn

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Mookee duer
« Svar #6 Dato: 26 Oktober , 2015, 19:59 »
Det var faktisk en rigtig god dag i ejstrupholm. Det kan anbefales. Med alle de fine mookeeer burde du prøve og komme med til næste år ege. Hele byen er jo et stort kræmmermarked man kan kigge på mens duerne bliver bedømt.
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Mookee duer
« Svar #7 Dato: 20 April , 2016, 21:45 »
Hvordan er det gået ege?? Vil mookeeérne bo i det udendørs slag??
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Ege

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 248
Sv: Mookee duer
« Svar #8 Dato: 22 April , 2016, 18:15 »
Her er jeg udforderet på at duerne ikke vil ud og flyve
der var kun 1brun fra Frank der har kigget ud  samt fløjet lidt fra  sted til sted
Her opdagede at dens/deres flyve egenskab var noget svækket
eller om det er mangel på rigtig flyvning i luften
Hvordan pokker får jeg lokket dem ud af flyverhullet
der er bredt brædt helevejen igennen muren og bræddet rager 40 cm ud både inde og ude
Har drysset foder hele vejen ud
Havde satset på at de selv ville bruge det udendørs dueslag senere da der også ville være foderplads der.
Duerne har det åbenbart for godt inde i det muret dueslag og har masser af plads.....det er måske det som er problemmet
dværg Orpington.   div farver,  Mookee duer, Hvide koikarper, 1 Dværg Scnauzher   og 1.0 ægtefælle 0.0 børn

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Mookee duer
« Svar #9 Dato: 25 April , 2016, 19:02 »
Mine kan som godt flyve, og også sagtens op på de øverste sidde pinde, men det er som om de befinder sig bedst ved jorden  :) Jeg synes nu egentlig de gerne vil være udenfor i solen, men jeg har så også en hel døråbning som de jo bare kan spankulere ud af hvis de vil
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Mookee duer
« Svar #10 Dato: 28 April , 2016, 21:06 »
Da vi fik vores første mookeer, kunne de ikke flyve. De havde boet i voliere og ikke sat muskler. De brugte en sommer på at træne. I starten fløj de slet ikke, men så gradvist kom de ud af slaget og fløj de to meter over til gyngestativet, derfra et par meter mere til taget af huset.. og så.. hele vejen fra taget og ind i slaget! Undervejs i træningen skete det, at de faldt ned, fordi de fejlvurderede, hvor langt de kunne flyve, og så måtte vi ud og samle dem op fra staudebedet :-D
Det er 10 år siden nu, og selvom de holder af at gå på jorden og "græsse", så flyver de fint. De flyver ikke langt væk, men smukt ser det ud!