Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Forsikring af hønsehus.  (Læst 2305 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Lene Skelmose

  • Gæst
Forsikring af hønsehus.
« Dato: 02 Oktober , 2015, 11:28 »
Jeg troede ikke det var muligt, men det er lykkedes os at få forsikret vores hønsehus - under husforsikringen. Vi havde en forsikringsmand ude, som gerne ville kapre kunder og da vi nævnte at det var vigtigt at kunne forsikre hønsehuset var det overhovedet ikke noget problem - kostede ikke engang ekstra. Så fik vi vores egen assurandør ud for at give hende en chance for at se hans tilbud - og sørme om vi så ikke også kunne få hønsehuset forsikret i vores eget selskab - uden ekstra omkostning.

Vi har bygget meget solidt ( og dyrt) med sokkel og det var et knokkelarbejde, som vi ikke ville være i stand til i dag - så det er en rigtig god fornemmelse at vi kan få rejst et nyt hvis uheld er ude.

Nogle gange kan det godt betale sig at presse citronen!

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 936
Sv: Forsikring af hønsehus.
« Svar #1 Dato: 02 Oktober , 2015, 21:34 »
Til lykke med det, det er jo bare dejligt. /o

Lene Skelmose

  • Gæst
Sv: Forsikring af hønsehus.
« Svar #2 Dato: 02 Oktober , 2015, 21:39 »
Det er ellers ikke vores  stil, men min mand havde ladet sig overtale af en telefonsælger til et besøg - og jeg var noget træt af at skulle bruge tid på det - så godt der kom lidt ud af det

Offline kaj

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 318
Sv: Forsikring af hønsehus.
« Svar #3 Dato: 05 Oktober , 2015, 22:16 »
......Her skete det på en anden måde, men, resultatet er det samme. Jeg havde ansøgt om byggetilladelse, da det hønsehus jeg havde tegnet var for højt og lidt for stort i forhold til ikke at søge byggetilladelse. Det kostede så lige kr. 2.300,- i Ikast-Brande Kommune...!! gisp, men, da så jeg skulle melde byggeriet afsluttet, skulle der være en forsikringsbegæring, så jeg kontaktede også min forsikring, og, mod et symbolsk beløb blev det godt forsikret til nyværdi.  :)
Venlig hilsen
Kaj

New Hampshire, Barnevelder, Sorte Skovhøns, Tværstribede høns, Grünleger, Sølvhals