Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Lille hønsehus og overdækket gård  (Læst 13206 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Raziel

  • Bruger
  • Indlæg: 2 759
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Lille hønsehus og overdækket gård
« Svar #15 Dato: 05 Oktober , 2015, 12:28 »
Tag endelig de gennemsigtige plader. Det andet bliver for mørkt, og det tror jeg du bliver ked af i længden.

Hønsetråd dur ikke. Det holder ikke til noget og bøjer bare man kigger på det. Hvis det skal være rovdyrsikkert, så skal du bruge volietetråd. Man kan få noget med større masker, som er nemmere at se igennem.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline MOK

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 376
    • Odahesten.dk
Sv: Lille hønsehus og overdækket gård
« Svar #16 Dato: 05 Oktober , 2015, 12:40 »
..... som er nemmere at se igennem.

Alternativt kan tråden males sort med en lille skumrulle - så bliver tråden stort set usynlig - har kun set billeder men ikke forsøgt mig selv, desværre  :-[
Mvh.

Morten

Startet med høns igen i 2013 og nu:
3,6 sølv brakel
Kyllinger fra 8. marts, 6. april og 4 maj

Samt
1,3 islænder

Offline renepaulsen

  • Bruger
  • Indlæg: 405
Sv: Lille hønsehus og overdækket gård
« Svar #17 Dato: 05 Oktober , 2015, 13:18 »
Alternativt kan tråden males sort med en lille skumrulle - så bliver tråden stort set usynlig - har kun set billeder men ikke forsøgt mig selv, desværre  :-[
Det er også det jeg vil gøre, har nemlig også set billeder af det :) (har endda nævnt det højere oppe)

Tag endelig de gennemsigtige plader. Det andet bliver for mørkt, og det tror jeg du bliver ked af i længden.

Hønsetråd dur ikke. Det holder ikke til noget og bøjer bare man kigger på det. Hvis det skal være rovdyrsikkert, så skal du bruge volietetråd. Man kan få noget med større masker, som er nemmere at se igennem.

Jeg forelægger sagen for min kone (der ønsker sort tag), og prøver at se om ikke noget klart/gennemsigtigt tag vil være en god løsning :)

« Senest Redigeret: 05 Oktober , 2015, 13:43 Fra renepaulsen »
1.6 Sølvgrå Sussex

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Lille hønsehus og overdækket gård
« Svar #18 Dato: 05 Oktober , 2015, 14:16 »
[quote author=renepaulsen link=topic=43064.msg354842#msg354842 date=1444043936

Jeg forelægger sagen for min kone (der ønsker sort tag), og prøver at se om ikke noget klart/gennemsigtigt tag vil være en god løsning :)
[/quote]

Det gennemsigtige bør være en god løsning .... for hønsenes skyld - især hvis det er meningen, at de skal gå i hønsegården uden mulighed for at komme fri i haven.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline renepaulsen

  • Bruger
  • Indlæg: 405
Sv: Lille hønsehus og overdækket gård
« Svar #19 Dato: 05 Oktober , 2015, 15:03 »
De kommer til at få lov til at komme ud og gå i haven, bare ikke når der er "barfodssæson".
Men det er ikke sådan at det kommer til at virke for meget som et drivhus om sommeren?
1.6 Sølvgrå Sussex

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Lille hønsehus og overdækket gård
« Svar #20 Dato: 05 Oktober , 2015, 15:13 »
De kommer til at få lov til at komme ud og gå i haven, bare ikke når der er "barfodssæson".
Men det er ikke sådan at det kommer til at virke for meget som et drivhus om sommeren?

Jeg synes ikke der er mere varmt i den overdækkede gård med de gennemsigtige overdækningsplader om sommeren. Netop om sommeren, hvor solen står højt på himlen, vil hønsene ikke få meget glæde af lyset, hvis de skal gå under sorte plader.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline renepaulsen

  • Bruger
  • Indlæg: 405
Sv: Lille hønsehus og overdækket gård
« Svar #21 Dato: 25 Oktober , 2015, 15:25 »
Jeg har i dag været ude at kigge på materialer til mit projekt. Hvad siger I om disse profilplader? De fås i både både 12 og 15 mm. Ville det give et godt resultat at bruge dem til beklædning?
1.6 Sølvgrå Sussex

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Lille hønsehus og overdækket gård
« Svar #22 Dato: 25 Oktober , 2015, 15:35 »
Jeg har i dag været ude at kigge på materialer til mit projekt. Hvad siger I om disse profilplader? De fås i både både 12 og 15 mm. Ville det give et godt resultat at bruge dem til beklædning?
(Image removed from quote.)
Mit hønsehus består af sporplader, og det er ok, men det skal grundes og males for at kunne holde. Indvendigt har jeg isolering og så er der opsat gipsplader.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline renepaulsen

  • Bruger
  • Indlæg: 405
Sv: Lille hønsehus og overdækket gård
« Svar #23 Dato: 25 Oktober , 2015, 16:00 »
Hønsehuset skal males sort, så det er intet problem for mig. Jeg tænker bare at det virker til at være en nem måde at montere beklædning på :)
Mit skal jo også isoleres, og har tænkt på vådrumsgips (dødt materiale = støjdæmpende). Har du beklædning udenpå gipsen?
1.6 Sølvgrå Sussex