Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad er der galt med min høne?  (Læst 3112 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tinna75

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 11
Hvad er der galt med min høne?
« Dato: 03 ſeptember , 2015, 13:51 »
Hejsa :)

Min høne er over de sidste 14 dage blevet mere og mere hvid i hovedet (ikke kam, kindposer, næb) men fjerspidserne. Hun har et par enkelte fjer på kroppen, hvor farven også er gået af i spidsen... Da jeg fik hende i maj måned, havde hun kalkben. Jeg behandlede hende med Nix-salve, og det ser ud til at være fint nu. Hendes adfærd er rimelig normal. Spiser, drikker, lægger æg dagligt som vanligt. Dog synes jeg, at hun virrer/ryster lidt mere med hovedet, men det kan også være indbildning... Er der nogle kloge erfarne hønseejere, der ved, hvad det er?

Vh Tinna

Lene Skelmose

  • Gæst
Sv: Hvad er der galt med min høne?
« Svar #1 Dato: 03 ſeptember , 2015, 15:02 »
Kan hun være i et fjerskifte? Har i hvert fald oplevet hvide fjerspidser efter at fjerene er skiftet. Har et par høner der netop blev sorteret fra hos opdrætter pga spidserne.

Offline Tinna75

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 11
Sv: Hvad er der galt med min høne?
« Svar #2 Dato: 04 ſeptember , 2015, 15:05 »
Hej Lene :)

Tak for dit bud. Skal lige være helt med. Mener du, at de nye fjer har hvide spidser, eller er det "gamle" fjer, som får hvide spidser, før de falder af? For jeg tror ikke, at hun har fældet endnu,- har ihvertfald ikke set nogle af hendes fjer i hønsegården..
Det er de første høns, jeg har, så jeg er ærligt talt meget grøn. Jeg har søgt og søgt på nettet og på dette forum, men jeg kan ikke finde hendes "symptomer" nogle steder...
Vh Tinna :)

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Hvad er der galt med min høne?
« Svar #3 Dato: 04 ſeptember , 2015, 16:54 »
Fjerskifte er i al fald lige op over og nogle høns kan godt blive sløve af det.  Så det kan meget vel være det.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Raziel

  • Bruger
  • Indlæg: 2 759
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Hvad er der galt med min høne?
« Svar #4 Dato: 04 ſeptember , 2015, 18:17 »
Kan du ikke lægge et billede ind af hende? Hvor gammel er hun?
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.