Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvorfor lægger mine høns ikke æg?  (Læst 2504 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Fruehøj

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1
Hvorfor lægger mine høns ikke æg?
« Dato: 02 ſeptember , 2015, 22:27 »
Hjælp!

Mit spørgsmål er: Vi fik i maj 6 små høns og 2 haner (dværghønse blandinger). Som på daværende tidspunkt var 6 uger. Vi fik af vide de ville begynde at lægge æg i august men desværre ingen æg endnu. Derudover fik vi i slut juli to ældre æglægnings høns, som var meget sølle at se på. De har lagt gennemsnitligt 1 til 2 æg sammenlagt dagligt siden de kom til os, men nu har vi ikke fået nogle æg i en uge. Det skal siges der en dag hvor jeg kom ud lå et blødt æg i indgangen til hønsegården og det er siden der vi ikke har fået nogle æg. Hvorfor er de to nye høns holdt op med at lægge æg og hvorfor begynder de unge ikke at lægge æg?

Det skal siges til Info at hønsegården også huser 2 ænder og en gås.
De får masser af køkkenaffald og brød, samt at de har ad libitum adgang til Møllerens hønse fuldfoder og skaller plus de får knækkede majs som lidt ekstra.

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Hvorfor lægger mine høns ikke æg?
« Svar #1 Dato: 02 ſeptember , 2015, 22:35 »
Normalt skal høns være ca. 6 måneder gamle før de begynder at lægge æg, så vent du bare lidt endnu på dine dværge. Du kan se det nærmer sig, når hønerne bliver røde i kammene. Dine gamle hybrider tager sig nok en velfortjent fældningspause. Det gør alle høns en gang om året, og jo ældre hønsene bliver, jo færre æg lægger de, så det kommer jo også an på alder. Du må for øvrigt ikke holde dine høns og ænder og gåsen sammen. Svømmefugle og hønsefugle skal gå adskilt ifølge lovgivningen.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)