Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: God ide til kyllinger søges  (Læst 2025 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Sneaky-Fox

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 17
God ide til kyllinger søges
« Dato: 31 August , 2015, 19:37 »
God ide til kyllinger søges :D

Har lige her i weekenden fået 3 små silkekyllinger som hønemor sekv har ruet ud.. de har deres egent lille hus sammen med hønen.

Der mulighed for at åbne så hønen kan komme ud, ned af en stige og ud i en aflukket del af gården, men jeg er bange for at åbne da jeg ikke tror de helt nye kyllinger kan finde ud af at komme ind igen hvis de er gået ud.

Kan man gøre noget så jeg kan åbne, hønen kan gå ud og ind igen men så kyllingerne ikke kan gå ud?
Jeg tænker selv at lave en kant ved udgangen som hønen kan hoppe over og gå ud, men som kyllingerne ikke kan komme over.. og hvor højt kan sådan nogle små så hoppe?

/Kasper

Offline Raziel

  • Bruger
  • Indlæg: 2 759
    • Hobbydyrenes blog
Sv: God ide til kyllinger søges
« Svar #1 Dato: 31 August , 2015, 20:17 »
Hvor meget plads har de indenfor? De skal jo snart med hønemor ud, og under alle omstændigheder skal de nok ha hjælp til at finde ind i starten. Men vejret er jo ikke det bedste til små kyllinger udenfor for tiden, så hvis de har plads nok inde, så ville jeg nok lave en kant på måske 15 cm, så kommer de ikke over før de er lidt mere mobile. Men det er med at holde godt øje med små kyllinger, de kommer nemt ud i noget, som de ikke altid kan gøre færdigt ;)
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 936
Sv: God ide til kyllinger søges
« Svar #2 Dato: 05 ſeptember , 2015, 08:52 »
Mon skrukken ville forlade sine kyllinger - for selv at gå en tur i gården - det tror jeg næppe. Skrukken er normalt meget ops på sit afkom og passer dem eksemplarisk, så forlade dem - nej det gør hun ikke.

Det der skal til, set med mine øjne, er, at du skal sørge for, at adgangen til huset, bliver så kyllingerne kan stå fast på underlaget.

Det er lidt svært at give et råd, når du ikke fortæller andet end, at det er en stige. For en stiger er helt udelukket for en lille kylling.

Min skruk gå ikke meget rundt den første uges tid, mens kyllingerne er meget små. Det skyldes nok, at de ofte skal varmes. Kyllingerne søger meget ofte ind under hende.

Men efter en god uges tid, er kyllingerne forbavsende adrætte, de smutter rundt, som om de aldrig har gjort andet  :angel:. Her tror jeg de vil kunne tage udfordringen op, og gå med din høne ud.

Men hvis ikke du sørger for en virkelig god adgangs mulighed, set med en lille kyllings øjne, så vil du skabe meget uro i den lille familie. En skruk der ikke kan samle alle sine små samtidig, bliver helt rundt på gulvet. Hun stresser helt op, når der står kyllinger flere steder og kalder på hende og hun ikke kan få dem samlet. Det er synd for begge parter.

Så - du må afgøre, om det er muligt med en god adgangs - plade - lille trappe - eller ? /o