Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Øv , måtte aflive en af vores dværg dotter i dag.  (Læst 2368 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline rkn

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 168
Øv , måtte aflive en af vores dværg dotter i dag.
« Dato: 03 August , 2015, 18:37 »
Så gik den ikke længere
Den ene af vores dværg dotter, fra april 14, måtte desværre af med hovedt i dag.
Hun havde gået i et stykke tid Ca 10 dage,  hvor hun har virket meget træt.  Hun drak fint med vand,  men var ikke så meget sulten.  Så nu her da jeg kom hjem fra job,  tog jeg hende lige op,  og kunne tydeligt mærke brystbenet,  og viste at hun var afmagere.   Så det var vist bedst hun fik ro.
Hun stoppede også æg lægningen for 3 uger siden.  Men det troede jeg ikke var fordi hun var syg.  Men hvor er det da træls at skal aflive en fin høne på kun 16 måneder.

« Senest Redigeret: 03 August , 2015, 18:44 Fra rkn »
1.0 Sdilke
0.3 Dværg orpington
0.2 Dværg dotter

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Øv , måtte aflive en af vores dværg dotter i dag.
« Svar #1 Dato: 03 August , 2015, 19:46 »
Orm ?
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline rkn

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 168
Sv: Øv , måtte aflive en af vores dværg dotter i dag.
« Svar #2 Dato: 03 August , 2015, 19:58 »
Der var ikke noget at se i hendes afføring,  det var bare tyndt.
Kan man give dem orme Kur i drikke vandet ? Så kan jeg jo gøre lidt for at forebygge det,  hvis de skulle være uheldig at blive ramt af det.
1.0 Sdilke
0.3 Dværg orpington
0.2 Dværg dotter

Offline rkn

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 168
Sv: Øv , måtte aflive en af vores dværg dotter i dag.
« Svar #3 Dato: 03 August , 2015, 21:06 »
Der var ikke noget at se i hendes afføring,  det var bare tyndt.
Kan man give dem orme Kur i drikke vandet ? Så kan jeg jo gøre lidt for at forebygge det,  hvis de skulle være uheldig at blive ramt af det.
Fandt lige en ormekur til høns.  Så får de andre lige sådan en 14 dags kur,  så har jeg da gjort noget for det.
1.0 Sdilke
0.3 Dværg orpington
0.2 Dværg dotter