Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Klatter med hele korn i  (Læst 1746 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene K

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 5
Klatter med hele korn i
« Dato: 29 Juli , 2015, 23:27 »
Min ellers så flittige Maranhøne stoppede for et par måneder siden med at lægge æg. Tænkte i første omgang at det nok skyldtes fældning. Nu kan jeg dog se, at hun har tabt sig ret så meget og de sidste par uger har hun lagt meget vandige klatter med hele ufordøjede korn i. Har prøvet med hønseguf og det spiser hun gerne, uden det har hjulpet. Hun har iøvrigt uforandret appetit. Men jeg synes generelt hun ser ud til at mistrives, virker mat og ser bleg ud i kammen. Er der nogen gode råd fra jer hønsekyndige? Eller skal hun afsted til de evige hønsegårde...?
1,3 Store Wyandotter i forskellige farver.
0,2 Maraner
0,2 Kochin
0,1 amerikansk Collie
1,0 dværgvædderkanin
0,2 børn
1,0 ægtemand

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Klatter med hele korn i
« Svar #1 Dato: 30 Juli , 2015, 09:00 »
Det lyder som om hun ikke kan tygge sit foder siden det kommer helt ud igen. Har de adgang til grus, så de kan få "tænder" til kråsen?
Måske kan orm være årsagen.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene K

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 5
Sv: Klatter med hele korn i
« Svar #2 Dato: 30 Juli , 2015, 10:20 »
Tak for svar  :) De har skaller både ude og inde og jeg har grus som bund i hønsegården, så det mangler ikke. Vil idag undersøge om hendes kro er hård eller blød for at udelukke sur kro eller lignende.
Så måske orm? Jeg kan ikke se nogle med det blotte øje, men vil prøve at behandle alligevel. Har læst om at hælde lidt saltsyre i drikkevandet, men hvor meget pr. liter? Andre gode råd?
1,3 Store Wyandotter i forskellige farver.
0,2 Maraner
0,2 Kochin
0,1 amerikansk Collie
1,0 dværgvædderkanin
0,2 børn
1,0 ægtemand