Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Størrelsen på døren til kochin?  (Læst 3605 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tante Brun

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 166
Størrelsen på døren til kochin?
« Dato: 28 Juli , 2015, 20:20 »
Ja overskriften siger nærmest det hele. Hvor høj bliver en kochinhøne ca.?
Med venlig hilsen Charlotte

1,0 husbond
2,1 børn
1,0 berner sennen blanding
1,3 maran
0,2 kochin
0,1 orpington
0,05 RIR

Offline Anna Hovalt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 20
Sv: Størrelsen på døren til kochin?
« Svar #1 Dato: 09 August , 2015, 23:15 »
Jeg har en enkelt kochin gående og hun klarer den helt fint med en lem på ca. 30x20 😉 mht. til højden, ville jeg gætte på 40 når hun strækker halsen en smule - hun er ikke helt nem at måle på ... 😊
Mvh: Anna :)
1,1 fede huskatte
0,1 dejlig Border collie
1,0 kanin (Pus)
0,1 Gul Kochin
1,2 Plymouth Rock
0,4 Danske Landhøns
0,5,2 Brahma
0,4 Wyandotter
0,1,4 Faverolles
0,0,9 Barnevelda
0,0,15 blandinger

Offline Raziel

  • Bruger
  • Indlæg: 2 759
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Størrelsen på døren til kochin?
« Svar #2 Dato: 10 August , 2015, 12:37 »
Jeg har valgt at lave alle mine døre på 30x30. Så er der fint plads til mine brahmaer. Man kan lige så godt lave det efter at man måske en dag vil ha større dyr. Så skal man ikke til at lave det om.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 938
Sv: Størrelsen på døren til kochin?
« Svar #3 Dato: 10 August , 2015, 15:58 »
Enig med Raziel, men indgangs-/udgangshullet skal ikke nødvendigvis have samme højde, som det højeste dyr i flokken.
Der skal jo også tænkes på den blæst der evt vil komme ind i hønsehuset via hullet. Ja selv regn - slagregn - vil jo finde vej ind, i visse tilfælde.

Jeg læste flere indlæg her på DFF, før jeg valgte størrelsen på adgangshulet og kan se, at selv om min Brahma hane af stor størrelse ikke kan gå opret ind og ud, så bukker han sig let og ubesværet, når han skal passere. Han skal dog ikke krybe eller presse sig ind, men blot gå lidt ned i knæ  *f

Offline Tante Brun

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 166
Sv: Størrelsen på døren til kochin?
« Svar #4 Dato: 11 August , 2015, 15:59 »
Svarene kom senere end hullet, som nu er 50x40, efter endelig at finde et mål i en af mine utallige hønsebøger.
Jeg har støvsuget nettet for hane/høne højder men næh, alle vil gerne fortælle hvad de kan veje, men ikke højden.

Jeg kan forstå at det så er stort nok nu, også til en hane. Jeg ved sørme ikke om det er sundt for selvværdet Hans Kurt, hvis den sådan skal gå ned i knæ eller bøje nakken ;)

Jeg tror ikke slagvind bliver et problem sådan som det ligger i læ nu, men så bygger vi (læs manden) en kasse med sideindgang, som jeg har set herinde et sted.
Med venlig hilsen Charlotte

1,0 husbond
2,1 børn
1,0 berner sennen blanding
1,3 maran
0,2 kochin
0,1 orpington
0,05 RIR

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 938
Sv: Størrelsen på døren til kochin?
« Svar #5 Dato: 11 August , 2015, 23:55 »
Når man er så stor som min Brahma hane, er selvværdet i top *y, uanset man skal bukke sig eller gå lidt ned i knæ  8).
Jeg tror han betragter det som lidt motion for sine led i benene - for ellers går han jo bare strunk rundt og spankulere og tilser sit hareren og de andre indvåner i HANS hønsedomæne  ::)
Der er jo heller ikke nogen der rigtigt kan se, hvad han foretager sig - i indgangspartiet - han fylder det jo helt ud, til alle sider <H