Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Rugemaskine  (Læst 3865 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Charlotte78

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 78
  • Mutter
Rugemaskine
« Dato: 26 Juli , 2015, 20:17 »
Nu har jeg efter at vores høns har ruget 5-6 portioner æg, kun fået 1 kylling ud af det, så nu overvejer jeg kraftigt at købe en rugemaskine.
Hvad skal jeg gå efter og hvad er et godt køb der ikke er for dyrt?
Mit dyrehold
Pt. Ingen høns høns
1.0 Kæle kanin
1.0 Chihuahua
2.2 børn ❤️

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Sv: Rugemaskine
« Svar #1 Dato: 27 Juli , 2015, 07:31 »
Den lille blå fra America.. Der er ikke så mange fiks fakserier, og er grundlaget (indstilling og æg) i orden, kan det næsten ikke gå galt.
Vil du ruge mere i år? Jeg har 2 og bor i Ålborg, så hvis du (mod depositum) vil låne den ene for at prøve, er du velkommen  ;)
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Rugemaskine
« Svar #2 Dato: 27 Juli , 2015, 10:16 »
Rcom eller Brinsea er,  ligesom "den blå"  som Lone nævner gode rugemaskiner af fin kvalitet.  Du kan få nogle billigere "kinesermodeller"  og det er lidt af en lottokupon.  Enten får du en god maskine til billig penge eller også får du noget ubrugeligt skrammel.  Så det er lidt hvor meget chancerytter du er.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Gok

  • Bruger
  • Indlæg: 290
Sv: Rugemaskine
« Svar #3 Dato: 27 Juli , 2015, 17:49 »
Jeg synes det lyder lidt underligt, at dine høns kun har fået een kylling ud af 5-6 portioner æg!
Det bliver nok ikke bedre fordi du anskaffer en rugemaskine, men en anden rugeægleverandør ville sikkert hjælpe på det  ::)

Offline Nielsen86

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 151
Sv: Rugemaskine
« Svar #4 Dato: 27 Juli , 2015, 19:38 »
Jeg har trods megen skepsis investeret i real 24 rugemaskine fra venje en okay billig maskine som er super simpel at finde ud af.. Min skepsis blev gjort til skamme i en sådan grad.. Den køre lige efter bogen super stabil maskine og har haft rigtigt gode resultater med den.. Men er dit forarbejde ikke iorden med ordentlige æg osv så hjælper en maskine ikke noget...
Mvh kenneth.
1,5,5 tværstribet plymuoth rock (stor)
1,6,13 sort austrolorps (stor)
0,1 dejlig kone
1,0 knægt
1,0 dansk svensk gård hund
0,1 brun labrador

Offline lisaln

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 176
Sv: Rugemaskine
« Svar #5 Dato: 27 Juli , 2015, 22:58 »
Hvad er det for en maskine, du har fået de dårlige resultater i?
Brahma, stor (guld sortbåndet, sølv sortbåndet og hvid)
Moskusænder
Rouenænder
Vildænder
Amerikanske gæs
Katten, Gunnar
Korthåret tysk hønsehund, Bess