Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Sur leder  (Læst 5384 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Malyho

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 62
Sur leder
« Dato: 03 Juli , 2015, 11:43 »
Hej.

Jeg oplever at den hane/ høne der leder flokken altid bliver en sur mokke.
Vi havde i foråret en hane, som angreb alt og alle, så den slagtede vi. Nu er der så en høne der er øverst i hakke ordenen. Den har altid være rolig og meget snaksaglig, men nu hakker hun efter os og løber efter alle de andre høns, når jeg kaster brød ol. ud til dem. Selvom jeg kaster det 10 meter hen til nogle andre høns, løber hun helt der hen for at hakke på dem. Kan det passe at de SKAL være så lede for at være øverst i hakke orden?
Hvad du ikke kan kan' du lære

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Sur leder
« Svar #1 Dato: 03 Juli , 2015, 12:32 »
Det er vel derfor det hedder en hakkeorden, se at få en ny hane, som kan sætte k........ på plads  ;)

Nej, ikke alle ledere er ikke nødvendigvis nogle lede "møgdyr", men det hjælper at være det, hvis man vil til tops. 
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Malyho

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 62
Sv: Sur leder
« Svar #2 Dato: 03 Juli , 2015, 12:42 »
Ok. Jeg gider bare ikke have en hane lige nu da den anden var meget vild. Så må de andre høns jo bare svare igen hvis hun bliver for hård. Ville bare lige høre om jeg også skulle slagte hende og håbe på den næste i rækken var rarere, men hvis det skal være sådan så er det vel fint nok.
Hvad du ikke kan kan' du lære

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Sur leder
« Svar #3 Dato: 03 Juli , 2015, 13:07 »
Heldigvis findes der rigtig mange haner, som er "flinke og rare" og lige nu bugner markedet med haner. Så det skulle være meget nemt at få en ny.
 
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Malyho

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 62
Sv: Sur leder
« Svar #4 Dato: 03 Juli , 2015, 13:24 »
Hmm jeg syntes ellers det er svært at finde en Orpington hane.

Kigger du ikke bare på Gulog Gratis og DenBlåAvis:dk?
Hvad du ikke kan kan' du lære

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Sur leder
« Svar #5 Dato: 03 Juli , 2015, 17:32 »
Næh G&G og dba er ikke steder, jeg besøger.
Derimod kommer jeg en del i klubberne.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Henrik givskud

  • Bruger
  • Indlæg: 229
Sv: Sur leder
« Svar #6 Dato: 03 Juli , 2015, 19:22 »
Hva med opdrætter listen på orpington.dk, har du prøvet der, der findes tossede orpington folk i hele landet, selv på give egnen ;-). Ellers prøv at kontakte Keld Jensen ,Skjern, han plejer altid at kunne sælge det man mangler, især haner.
Opdrætter af st. agerhønefarvede Orpington, New Hampshire af æglægger typen og kobberfarvet Marans. Jeg har ofte dyr til salg.
Jeg bor i dejlige Givskud, er dyrepasser og far til 1,7 med den samme vidunderlige kvinde. Og så er der en stær i kassen, igen, som man siger 😜

Lene Skelmose

  • Gæst
Sv: Sur leder
« Svar #7 Dato: 04 Juli , 2015, 13:29 »
Jeg har også været heldig hos Rudy  ( Varde-Esbjerg)- selvom det ikke lige var i sæson. Fik de fineste allersidst frasorterede.

Offline renepaulsen

  • Bruger
  • Indlæg: 405
Sv: Sur leder
« Svar #8 Dato: 04 Juli , 2015, 22:22 »
Tjek evt. køb og salgsiderne på Facebook. Min hane er nu en vældig rar fyr, omend han er lidt af en tøsedreng  ::)
1.6 Sølvgrå Sussex

Offline Malyho

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 62
Sv: Sur leder
« Svar #9 Dato: 06 Juli , 2015, 11:25 »
Nu føler jeg nok mest at jeg er fra Jelling, da vi bor 3 km fra Jelling. Men vi er desværre lige præcis hevet med i Give postnummeret  :)
Jeg ringer lige til dig Henrik, når jeg føler jeg er klar til en hane. Jeg regner med du stadig sælger. Lige pt. bygger vi hus, så der er ikke så meget tid til andet.
Hvad du ikke kan kan' du lære