Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Sussex hane opfører sig som om han er fuld  (Læst 3068 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Stig pedersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1
Sussex hane opfører sig som om han er fuld
« Dato: 26 Juni , 2015, 01:05 »
Vores dejlige Sussex hane på ca. 2 år vakler rundt og ligner en fuld hane. Ellers ingen tegn på svækkelse. Har ledt efter beskrivelse af disse symptomer uden held, hvorfor jeg prøver om nogen kan hjælpe her.

Med venlig hilsen

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Sussex hane opfører sig som om han er fuld
« Svar #1 Dato: 26 Juni , 2015, 10:40 »
Hvordan har hanen det i dag?

Havde det været vinter, kunne mit bud være A og D vitaminmangel pga manglende lys, men det gælder ikke nu, med mindre hanen ikke kommer ud. Jeg har ikke rigtig nogle gode bud - men han skal i hvert fald sørge for at drikke
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Sv: Sussex hane opfører sig som om han er fuld
« Svar #2 Dato: 26 Juni , 2015, 15:47 »
Hjerneskade/blødning? Eller noget på balancenerven? spiser og drikker han?
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Jens S

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 256
    • Jens Stolt photography
Sv: Sussex hane opfører sig som om han er fuld
« Svar #3 Dato: 28 Juni , 2015, 18:39 »
Falder den bagover? Drejer rundt? Kramper?

Lene Skelmose

  • Gæst
Sv: Sussex hane opfører sig som om han er fuld
« Svar #4 Dato: 30 Juni , 2015, 07:06 »
Jeg har måttet give ekstra D3/kalktilskud i år. Problemer med  tyndskallede æg og to unghaner der gik meget tungt og til sidst dårligt kunne gå - vaklede rundt og lå ned det meste af tiden. Nu efter en måned er æggeskallerne ved at være pæne og hanerne følger flokken rundt- dog ikke helt på toppen endnu - men jeg er fortrøstningsfuld.

Offline 1984dvn

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 26
Sv: Sussex hane opfører sig som om han er fuld
« Svar #5 Dato: 08 Juli , 2015, 14:50 »
Ligner symptomerne disse?:

Hej alle, jeg har en sølvrandet barnevelder hane på ca 1år, som indtil videre har virket sund og rask.
Indtil i går aftes da jeg skulle lukke af for natten, sad hanen omme bag ved døren til huset og puttede sig, og da jeg prøvede at puffe ham ind puttede han sig bare og jeg måtte selv flytte ham helt indenfor hvor han så bare blev siddende på gulvet.
Her til morgen da alle mand var kommet ud i hønsegården og jeg er ved at fodre ser jeg hanen stå i det fjerneste hjørne af hønsegården hvor han så begynder at gå i cirkler rundt om sig selv og var meget usikker på benene. Da han så hører foderet lande; forsøger han at skynde sig hen mod det, men det er som om han bare følger lyden af hvor han kunne høre jeg smed det, for han vakler sidevejs hen mod foderet mens han hakker på må og få i jorden omkring sig.
Da han så finder foderet spiser han kun lige i et minuts tid sammen med de andre høns og haner, før han igen begynder at gå i cirkler.
Jeg bemærkede at hans pupiller var meget udvidede og fyldte næsten hele øjet.

Dette er fra mit eget indlæg i vinters.