Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Varmelampe, kyllingevarmer?  (Læst 11696 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Raziel

  • Bruger
  • Indlæg: 2 759
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Varmelampe, kyllingevarmer?
« Svar #15 Dato: 26 Juni , 2015, 19:36 »
Jeg tager dem kun ud i løbegården på solskinsdage hvor der selvfølgelig er adgang til skygge og dækket af så der er læ. Hvis de selv kan gå ud og ind, så styrer de det selv og går ind til varmelampen når de trænger. Ved at observere skrukker med kyllinger er jeg faktisk ikke helt så pivet m mine varmelampe kyllinger mere. Dem hos skrukken går ret hurtigt meget for sig selv. Også udenfor.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Jens S

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 256
    • Jens Stolt photography
Sv: Varmelampe, kyllingevarmer?
« Svar #16 Dato: 28 Juni , 2015, 18:48 »
en griselampe er det bedste. Som Raziel siger.

Kyllingerene skal helst gå i et rundt indelukke, ellers kan de klumpe sig ihjel i hjørner. Tørt plæneafklip er godt, + en alm opgravet græstørv, så de kan få nogle sten til kråsen. De må ikke komme ud den første tid, men efterhånden, efter en uge fx må de godt komme lidt ud i solen, hvis de kan gå ind under varmen igen. Lampe ude og inde giver ikke mening i mit hovede.
Hvis de bliver våde inden de får fjer på ryggen, så dør de nok.

Offline Charlotte3080

  • Bruger
  • Indlæg: 80
Sv: Varmelampe, kyllingevarmer?
« Svar #17 Dato: 02 Juli , 2015, 19:15 »
Hvis nu vejret fortsat er dejligt varmt til den tid, vil jeg nok se om ikke det er tilstrækkeligt med en alm varmelampe med en 150W pære i. Det kommer også lidt an på hvilke kyllinger jeg får, for hende jeg havde en aftale med mht at ruge kyllinger ud for mig, er vist sprunget fra. Så måske ender det med at jeg både får kyllinger på 4 uger og kyllinger på 1 uge. Og måske ender det med at jeg kun får 10 kyllinger, hvis jeg kun kan skaffe én af racerne. Vi må se :)

Tak for hjælpen! :) Der kommer helt sikkert flere spørgsmål løbende!
0,0,6 wyandotter
0,0,4 Skånske Blomsterhøns
0,0,4 Silkehøns
0,0,5 Cream Legbar

Offline kaj

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 318
Sv: Varmelampe, kyllingevarmer?
« Svar #18 Dato: 15 Juli , 2015, 14:31 »
Vil give ret i, at sådan en varmeplade ikke har plads til det antal kyllinger, som sælgeren oplyser...jo, når de er daggamle, men, nu er mine australorps godt og vel et par uger, og, jeg er glad for der ikke er 30...men, kun 5. .... der er måske plads til 10 indtil de bliver 3-4 uger, så er det sket.
Venlig hilsen
Kaj

New Hampshire, Barnevelder, Sorte Skovhøns, Tværstribede høns, Grünleger, Sølvhals