Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Elendige rugeresultater  (Læst 1416 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tove

  • Bruger
  • Indlæg: 319
Elendige rugeresultater
« Dato: 28 Maj , 2015, 21:43 »
Mine maskinrugninger i år er ikke af de opmuntrende.
Maskinen kører helt stabilt med 37.8. Fugtigheden er tørrugning til 18/19 dag og derefter stabilt omkring 65%.
Første rugning gav 7 kyllinger ud af 20 befrugtede æg (på 14 dagen).
Anden rugning gik i kludder og kyllingerne begyndte at klække mens maskinen stadig vendte (17/18 dagen), og jeg skyndte mig at bytte til klækkebakken. Alligevel fik jeg 26 kyllinger ud af 32 befrugtede æg.
Tredje rugning har hidtil givet tre klækkede kyllinger ud af 6 æg, jeg tog ud af maskinen og lagde under skruk (hun kan nå at få flere til at klække) og indtil videre (og jeg tror ikke på flere) 2 (!) klækkede kyllinger i maskinen ud af de 14 befrugtede æg, der var tilbage i maskinen.
Hvad søren er det, der går galt? Skal jeg vente med at hæve fugtigheden til de første er klækket? De virkede jo fint i "uheldsrugningen". Eller hva i alverden skal jeg gøre? Jeg er ked af det og rimelig opgivende! Øv!
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)

Offline Jens S

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 256
    • Jens Stolt photography
Sv: Elendige rugeresultater
« Svar #1 Dato: 28 Maj , 2015, 21:53 »
Anden rugning gik i kludder og kyllingerne begyndte at klække mens maskinen stadig vendte (17/18 dagen), og jeg skyndte mig at bytte til klækkebakken.

dette indikerer, at du kører for varmt. Dit termometer viser måske en grad for lidt.

Offline Tove

  • Bruger
  • Indlæg: 319
Sv: Elendige rugeresultater
« Svar #2 Dato: 28 Maj , 2015, 22:01 »
Jeg har haft kontroltermlmeter på, og det viser det samme. Det er nok mere sandsynligt, at jeg havde skrevet forkert stardato i min logbog - er jeg bange for! Pinligt nok
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)