Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Skrukhøner - hvor længe kan de ligge?  (Læst 2615 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline dorthe_d

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 6
Skrukhøner - hvor længe kan de ligge?
« Dato: 20 Maj , 2015, 12:39 »
Jeg har 2 skrukhøner, men ingen hane. Så jeg købte nogle befrugtede æg som blev sendt med posten og lagde under, men jeg er tror ikke der kommer nogle kyllinger ud af det, selvom hønerne har ligget stabilt side om side. Mit spørgsmål handler om de stakkels høner. Nu har de ligget i en måneds tid, først på ubefrugtede æg og senere på det vi troede var befrugtede æg, men formodentlig uden resultat.
Vi vil frygtelig gerne have kyllinger, men hvor længe kan hønerne ligge? Kan jeg prøve at lægge nye befrugtede æg under, så kommer de til at ligge  ca. 50 dage i træk, eller er det bedre at fjerne æggene og så vente et stykke tid og håbe de bliver skruk igen?

Vi krydser stadig fingre for at der skulle komme kyllinger i løbet af de næste 12 timer!

Offline Nielsen86

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 151
Sv: Skrukhøner - hvor længe kan de ligge?
« Svar #1 Dato: 20 Maj , 2015, 13:07 »
Hvis jeg var jer ville jeg gi dem en dag eller 2 mere og evt. Lyse æggende men ellers tænker jeg at det ville være bedst for damerne hvis i får fat i nogen daggamle ( selvom at det nok er svært lige nu) og lagde under dem I aften... Hvor længe har de lagt på de indkøbte æg?

Mvh kenneth
Mvh kenneth.
1,5,5 tværstribet plymuoth rock (stor)
1,6,13 sort austrolorps (stor)
0,1 dejlig kone
1,0 knægt
1,0 dansk svensk gård hund
0,1 brun labrador

Offline dorthe_d

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 6
Sv: Skrukhøner - hvor længe kan de ligge?
« Svar #2 Dato: 20 Maj , 2015, 14:00 »
De har ligget fulde 21 dage til aften.

Offline Raziel

  • Bruger
  • Indlæg: 2 759
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Skrukhøner - hvor længe kan de ligge?
« Svar #3 Dato: 20 Maj , 2015, 14:15 »
Der kan sagtens gå op til 26 dage inden der kommer kyllinger, og så varer det yderligere 2 døgn indrn hønemor går af reden med dem. Så bare vær tålmodig og vent min 4 uger, før du begynder at pille ved noget. Hvis ikke der er kommet kyllinger fra æggene, så tag og køb nogle daggamle til dem. Det er synd, hvis de skal ligge længere.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Nielsen86

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 151
Sv: Skrukhøner - hvor længe kan de ligge?
« Svar #4 Dato: 20 Maj , 2015, 14:16 »
Ja okay..  Gi dem et par dage tænker jeg og hvis ikke det lykkedes så få nogen daggamle under dem. 
Mvh kenneth.
1,5,5 tværstribet plymuoth rock (stor)
1,6,13 sort austrolorps (stor)
0,1 dejlig kone
1,0 knægt
1,0 dansk svensk gård hund
0,1 brun labrador

Offline dorthe_d

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 6
Sv: Skrukhøner - hvor længe kan de ligge?
« Svar #5 Dato: 21 Maj , 2015, 10:00 »
Tak for svarene.
Til min store glæde var der svage piplyde under hønsepigerne i går eftermiddag, men desværre måtte jeg i går aftes konstatere et halv klækket æg og en lille død kylling under den ene høne. Her til morgen kan jeg se et æg med hul og en lille kylling der pipper lystigt, så nu håber jeg på at den klarer sig resten af vejen ud og at der måske kunne være et par stykker mere der klækker..... så vi holder vejret og krydser fingre!

Offline Raziel

  • Bruger
  • Indlæg: 2 759
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Skrukhøner - hvor længe kan de ligge?
« Svar #6 Dato: 21 Maj , 2015, 12:07 »
Jeps. Kryds fingre og sid på hænderne ;) det er nok den vigtigste lektie, jeg har lært om klækningsprocessen :) Lad os høre hvordan det går.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.