Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Ræv i hønsehuset.  (Læst 2544 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Veteranen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 525
Ræv i hønsehuset.
« Dato: 18 Maj , 2015, 19:00 »
Hønsehuset fik besøg af en ræv i nat >:(
Inden jeg nåede ud lykkedes det den at stikke af med en voksen blomsterhøne.  :( Tre andre blev lettere skamferet.
Rovdyrenes fødesøgning og kreativitet er maksimal her i foråret.
Tjek dit hønsehus, så du kan undgå uønskede gæster /o
Hilsner
Havehøns giver fred, afstressning og harmoni.
8 store "hjemmelavede" høns på græs.

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 936
Sv: Ræv i hønsehuset.
« Svar #1 Dato: 18 Maj , 2015, 21:33 »
ØV og 3 X øv,  *t

Det er ikke let at holde ræven fra gårde på denne årstid. Lige nu er der jo store unger den skal have fodret. <D <D


Offline DoktorLarsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 241
Sv: Ræv i hønsehuset.
« Svar #2 Dato: 22 Maj , 2015, 17:50 »
Hej Veteranen. En rigtig gyserhistorie vi får fortalt her. Men hvordan kom den ind?

Offline Veteranen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 525
Sv: Ræv i hønsehuset.
« Svar #3 Dato: 22 Maj , 2015, 19:40 »
Vores høns er mere end bare ægproducenter, de er i høj grad også vores kæledyr. Derfor gjorde det ondt at ræven nuppede en høne.
Jeg havde "opfundet" en snedig sluse som hønsene går ind og ud af, den fungerede perfekt, og da jeg standsede en mår ved slusen i det tidlige forår (med et godt skud /o) så troede jeg at det bare fungerede. Men nej. Rævene skal nu fodre deres hvalpe og deres er anstrengelser og kreativitet er maksimal. Hønsehuset lignede en slagmark med fjer og kringkastet inventar. :-[
Ræven havde gravet et hul i hækken ved min ydre perimeter og derefter sprunget over en 110 cm høj havelåge, og samme vej tilbage med en 3 kg høne. Selv om jeg er noget mopset over det, så er jeg også lidt imponeret. Sikkerheden er herefter skærpet betydeligt, og jeg håber at være klar hvis den kommer igen. :police:
Hilsner
Havehøns giver fred, afstressning og harmoni.
8 store "hjemmelavede" høns på græs.