Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: hane befrugter ikke  (Læst 4400 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline hundesalon

  • Bruger
  • Indlæg: 87
  • sanne
hane befrugter ikke
« Dato: 17 April , 2015, 08:30 »
 :(min gule orpington hane som jeg købte sidste år har skuffet mig. sidste år både galte han og befrugtede æg men i år er han efter vinteren ikke begyndt at gale igen og de 50 æg som jeg lyste fra rugemaskinen, efter 1 uge ,var ikke befrugtede. Han er kun 2,5 år. hvad er der gået galt.? De blev behandlet for orm sidste sommer kan det have indflydelse?   De får vitaminer
« Senest Redigeret: 17 April , 2015, 08:33 Fra hundesalon »

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: hane befrugter ikke
« Svar #1 Dato: 17 April , 2015, 10:35 »
Har du husket at intimbarbere dine orpingtoner? Da de er så vældigt ekstravagant udstyret med dun og løs fjerdragt er det vigtigt at studse både hanen og hønerne omkring rumpen for at der bliver ordentlig befrugtning.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline walter

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 520
Sv: hane befrugter ikke
« Svar #2 Dato: 17 April , 2015, 13:23 »
Hej
Har han prøvet,han må ha været syg siden han ikke galer
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline hundesalon

  • Bruger
  • Indlæg: 87
  • sanne
Sv: hane befrugter ikke
« Svar #3 Dato: 17 April , 2015, 15:36 »
jeg har fjernet
:(min gule orpington hane som jeg købte sidste år har skuffet mig. sidste år både galte han og befrugtede æg men i år er han efter vinteren ikke begyndt at gale igen og de 50 æg som jeg lyste fra rugemaskinen, efter 1 uge ,var ikke befrugtede. Han er kun 2,5 år. hvad er der gået galt.? De blev behandlet for orm sidste sommer kan det have indflydelse?   De får vitaminer
jeg har fjernet fjer og dun på hønernes rumper men er det samme sted man fjerner på hanen man kan vil ikke komme til at klippe noget af? Hanen virker ikke syg han er faktisk meget aktiv.

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: hane befrugter ikke
« Svar #4 Dato: 17 April , 2015, 15:50 »
Du kan ikke komme til at klippe noget af. Hanen har ikke udvendige kønsorganer. Men hanen skal også rundbarberes. ;)
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline hundesalon

  • Bruger
  • Indlæg: 87
  • sanne
Sv: hane befrugter ikke
« Svar #5 Dato: 18 April , 2015, 08:23 »
Har du husket at intimbarbere dine orpingtoner? Da de er så vældigt ekstravagant udstyret med dun og løs fjerdragt er det vigtigt at studse både hanen og hønerne omkring rumpen for at der bliver ordentlig befrugtning.
jeg har nu anskaffet mig en hane mere som går i gården ved siden af. nu galer den gamle, ja så jeg må i gang med intimbaberingen. Kan nogen skrive pracis hvor man klipper hønen og også hanen.