Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Dårlig hane  (Læst 1460 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline 1984dvn

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 26
Dårlig hane
« Dato: 27 Marts , 2015, 10:27 »
Hej alle, jeg har en sølvrandet barnevelder hane på ca 1år, som indtil videre har virket sund og rask.
Indtil i går aftes da jeg skulle lukke af for natten, sad hanen omme bag ved døren til huset og puttede sig, og da jeg prøvede at puffe ham ind puttede han sig bare og jeg måtte selv flytte ham helt indenfor hvor han så bare blev siddende på gulvet.
Her til morgen da alle mand var kommet ud i hønsegården og jeg er ved at fodre ser jeg hanen stå i det fjerneste hjørne af hønsegården hvor han så begynder at gå i cirkler rundt om sig selv og var meget usikker på benene. Da han så hører foderet lande; forsøger han at skynde sig hen mod det, men det er som om han bare følger lyden af hvor han kunne høre jeg smed det, for han vakler sidevejs hen mod foderet mens han hakker på må og få i jorden omkring sig.
Da han så finder foderet spiser han kun lige i et minuts tid sammen med de andre høns og haner, før han igen begynder at gå i cirkler.
Jeg bemærkede at hans pupiller var meget udvidede og fyldte næsten hele øjet.

Er der nogen som har oplevet lignende?

Mvh
David

Offline Raziel

  • Bruger
  • Indlæg: 2 759
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Dårlig hane
« Svar #1 Dato: 27 Marts , 2015, 10:45 »
Udvidede pupiller kan tyde på en hovedskade. Se tiden an et par dage, og hvis han ikke bliver bedre må du aflive.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline 1984dvn

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 26
Sv: Dårlig hane
« Svar #2 Dato: 28 Marts , 2015, 18:51 »
Øv, Tak for svar.
Det har desværre ikke ændret sig, så tror lyset bliver slukket helt for denne lille hane når mørket falder på om lidt.