Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hjælp til mm hønsetråd  (Læst 2854 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lykkegodthaab

  • Bruger
  • Indlæg: 17
Hjælp til mm hønsetråd
« Dato: 23 Marts , 2015, 21:11 »
Hej alle hønsefolk

Vi skal til at bygge hønsehus og er ved at lægge sidste hånd på tegningerne og mangler nu et råd fra mere erfarne byggere.

Hele området vil være bygget ovenpå volierenet.

Den lille løbegård ovenpå skal være dækket med hønsenet, men jeg er i tvivl om, om det skal være med 2,5 cm huller eller om det kan gå an med 5 cm huller?

Rullerne med 5 cm fås i de rigtige mål til resten af byggeriet og vil derfor være mest ideelt, men jeg er i tvivl om, om det så er rovsdyrssikret nok.


Offline Raziel

  • Bruger
  • Indlæg: 2 759
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Hjælp til mm hønsetråd
« Svar #1 Dato: 23 Marts , 2015, 21:31 »
Jeg mener ikke der er nogen forskel mht rovdyrsikring om det er den ene eller anden hønsetråd. Ingen af dem sikrer mod rovdyr. Der skal du ha rigtigt volieretråd.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Henrik givskud

  • Bruger
  • Indlæg: 229
Sv: Hjælp til mm hønsetråd
« Svar #2 Dato: 23 Marts , 2015, 21:45 »
Og med rigtig voliere tråd.menes der ikke den billige 16×25 fra harald nyborg, nej det skal være dem noget dyrere 25×25 mm som også bruges til mink, men den er der tilgengæl heller ikke noget der kommer igennen, ikke engang ulve ;-)
Opdrætter af st. agerhønefarvede Orpington, New Hampshire af æglægger typen og kobberfarvet Marans. Jeg har ofte dyr til salg.
Jeg bor i dejlige Givskud, er dyrepasser og far til 1,7 med den samme vidunderlige kvinde. Og så er der en stær i kassen, igen, som man siger 😜

Offline Ari

  • Bruger
  • Indlæg: 146
Sv: Hjælp til mm hønsetråd
« Svar #3 Dato: 30 Marts , 2015, 16:47 »
Der er også forskel fra ræv til ræv.

Hos os mangler der en and med det samme, hvis vi glemmer at lukke gården om natten, så der er helt klart ræve. Men de har aldrig bidt i den 7,5 cm meget grovmaskede hønsetråd rundt om om gården. Og gården er slet ikke overdækket.

Der er godt nok mange anbefalinger om, at ræven nemt kan bide gennem hønsenet. Spørgsmål er også, om den først klatrer op og så bider overdækningen over.

Ups. Glemte lige, at vi kort tid efter vi startede satte en enkelt tråd el-hegn rundt om gården. Måske er det derfor, ræven ikke prøver noget på hønsetråden.
« Senest Redigeret: 30 Marts , 2015, 16:56 Fra Ari »
Danske gæs og moskusænder i blåbroget og sortbroget.

Offline Lykkegodthaab

  • Bruger
  • Indlæg: 17
Sv: Hjælp til mm hønsetråd
« Svar #4 Dato: 03 April , 2015, 20:54 »
Tak for svar!

Jeg tror det er den meget grundige og omstændige version af byg-hønsehus, som vi har valgt. Men det bliver SÅ flot.

Glæder mig til at sætte et par tykke Orpington'er derind!