Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Vil du dele din viden og erfaring med høns?  (Læst 8356 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Vildmedhøns

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 23
    • Webshop med alt til høns
Vil du dele din viden og erfaring med høns?
« Dato: 05 Marts , 2015, 21:58 »
Hej Folkens.

Mig og min forlovede Line har for nylig oprettet hjemmesiden www.vildmedhoens.dk (Vild Med Høns), hvor vi deler vores viden og erfaring omkring høns.

Dertil vil vi gerne høre, om der er andre, som skulle have samme interesse som os, og kunne tænke sig at hjælpe med at bygge hjemmesiden op med en masse god viden omkring høns i artikel form.

Det skal siges, at hjemmesiden drives af ren interesse og ikke har nogen kommercielle formål, hvilket også betyder, at der ikke tilbydes betaling. Der er dog mulighed for at promovere sig forening, egen hjemmeside/blog eller noget tredje.

Det kan også være, at du bare ved en masse om en bestemt race eller er en del af en raceforening - så ville det være oplagt, hvis i vil skrive en racebeskrivelse, hvor i samtidig kan linke og fortælle om jeres forening.

Jeg håber på positive besvarelser, og at i vil støtte op om vores projekt.

De bedste hilsner
Line og Casper
Vild Med Høns
Jeg går meget op i høns, og driver til daglig en lille hjemmeside og webshop der hedder Vild Med Høns
https://vildmedhoens.dk

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Vil du dele din viden og erfaring med høns?
« Svar #1 Dato: 05 Marts , 2015, 22:00 »
Øøøøøh, er det ikke det vi gør her på forum allerede???
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Egon

  • Bruger
  • Indlæg: 808
    • Egonnyt
Sv: Vil du dele din viden og erfaring med høns?
« Svar #2 Dato: 05 Marts , 2015, 22:29 »
Øøøøøh, er det ikke det vi gør her på forum allerede???

Tænkte lige det samme.
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,3 dværg sussex i forskellige farver -   www.egonnyt.dk

Offline Vildmedhøns

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 23
    • Webshop med alt til høns
Sv: Vil du dele din viden og erfaring med høns?
« Svar #3 Dato: 05 Marts , 2015, 22:35 »
Øøøøøh, er det ikke det vi gør her på forum allerede???

Tænkte lige det samme.

Tak for jeres svar Egon & Henriette.

Jo, der ligger rigtig meget god viden og erfaring at hente her på forumet, men meget af det ligger også spredt i stumper. Vores tanke er at samle alle disse god ting i én artikel som eksempelvis kunne omhandler "Pasning af høns om vinteren."



Jeg går meget op i høns, og driver til daglig en lille hjemmeside og webshop der hedder Vild Med Høns
https://vildmedhoens.dk

Offline Tove

  • Bruger
  • Indlæg: 319
Sv: Vil du dele din viden og erfaring med høns?
« Svar #4 Dato: 06 Marts , 2015, 07:52 »
Ikke for at være lyseslukker, (oplysning og videndeling er altid godt), men det var da bedre at hjælpe med arbejdet her på siden. F.eks ved at tilbyde at samle nogle relevante informationer fra trådene til temaartikler.
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)

Offline Vildmedhøns

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 23
    • Webshop med alt til høns
Sv: Vil du dele din viden og erfaring med høns?
« Svar #5 Dato: 06 Marts , 2015, 07:57 »
Ikke for at være lyseslukker, (oplysning og videndeling er altid godt), men det var da bedre at hjælpe med arbejdet her på siden. F.eks ved at tilbyde at samle nogle relevante informationer fra trådene til temaartikler.

Hej Tove,

Du slukker skam intet lys, jeg var forberedt på nogle ville se det lidt konkurrerende med fjerkrae.dk. :)

Fjerkrae.dk henvender sig meget til intern vidensdelings som du selv nævner, hvor vildmedhoens.dk mere henvender sig til det almindelige "have hønsehold" og formidlingen af samme.

De bedste hilsner
Casper
Jeg går meget op i høns, og driver til daglig en lille hjemmeside og webshop der hedder Vild Med Høns
https://vildmedhoens.dk

Offline renepaulsen

  • Bruger
  • Indlæg: 405
Sv: Vil du dele din viden og erfaring med høns?
« Svar #6 Dato: 06 Marts , 2015, 09:57 »
Jeg synes det er et godt initiativ!
Da jeg først skulle starte med høns var DFF altså bestemt ikke det første sted jeg ledte. Det var diverse kommercielle sider, såsom hønsegården.dk og bangs.dk, simpelthen fordi de dukker op øverst.
Derfor tror jeg også I skal sørge for at få lavet en SEO af jeres side, således I kommer til at ligge bedre når man søger.
Jeg søgte efter sætninger som "Høns", "Pasning af høns" og "Høns i haven". Og disse fraser leder desværre ikke særlig godt hen mod DFF :)
1.6 Sølvgrå Sussex

Offline hanemikkel

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 575
Sv: Vil du dele din viden og erfaring med høns?
« Svar #7 Dato: 06 Marts , 2015, 10:48 »
Det ser da lovende ud. Men de første artikler er nok lidt for korte til min smag.

Held og lykke med initiativet.
Har eller har haft:
Høns: Faverolles (laksefarvede), Australorp (sort, blå), Araucana (vildtfarvet, sort), Maran (sort-kobber), New Hampshire (rødbrun), Sussex (lys), Italienere (hvide).
Ænder: Orpington (gul), moskus (hvid), campbell (khaki).
Gæs: Danske gæs (grå), Steinbacker (grå).

Offline Vildmedhøns

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 23
    • Webshop med alt til høns
Sv: Vil du dele din viden og erfaring med høns?
« Svar #8 Dato: 07 Marts , 2015, 10:19 »
Jeg synes det er et godt initiativ!
Da jeg først skulle starte med høns var DFF altså bestemt ikke det første sted jeg ledte. Det var diverse kommercielle sider, såsom hønsegården.dk og bangs.dk, simpelthen fordi de dukker op øverst.
Derfor tror jeg også I skal sørge for at få lavet en SEO af jeres side, således I kommer til at ligge bedre når man søger.
Jeg søgte efter sætninger som "Høns", "Pasning af høns" og "Høns i haven". Og disse fraser leder desværre ikke særlig godt hen mod DFF :)

Tak.

Jeg havde det lidt på samme måde da vi startede med høns - det var nemlig de kommercielle sider vi endte på.

Der arbejdes fuldt ud med seo :)


Det ser da lovende ud. Men de første artikler er nok lidt for korte til min smag.

Held og lykke med initiativet.


Takker. - Alting har en start :D
Jeg går meget op i høns, og driver til daglig en lille hjemmeside og webshop der hedder Vild Med Høns
https://vildmedhoens.dk

Offline Leif Tranum

  • Bruger
  • Indlæg: 1 219
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Sv: Vil du dele din viden og erfaring med høns?
« Svar #9 Dato: 07 Marts , 2015, 16:31 »
Hej Tove,

Du slukker skam intet lys, jeg var forberedt på nogle ville se det lidt konkurrerende med fjerkrae.dk. :)

Fjerkrae.dk henvender sig meget til intern vidensdelings som du selv nævner, hvor vildmedhoens.dk mere henvender sig til det almindelige "have hønsehold" og formidlingen af samme.

De bedste hilsner
Casper
DFF henvender sig til folk med interesse i alle former for hønsehold.Hvorfor så lave en ligegyldig parallelforbindelse til DFF.Alt hvad nye og "gamle" hønseholdere har brug for , findes her på DFF.
En fin hjemmeside men ingen nyheder som ikke findes her på DFF......................
« Senest Redigeret: 07 Marts , 2015, 17:24 Fra Leif Tranum »
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Vildmedhøns

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 23
    • Webshop med alt til høns
Sv: Vil du dele din viden og erfaring med høns?
« Svar #10 Dato: 07 Marts , 2015, 18:19 »
DFF henvender sig til folk med interesse i alle former for hønsehold.Hvorfor så lave en ligegyldig parallelforbindelse til DFF.Alt hvad nye og "gamle" hønseholdere har brug for , findes her på DFF.

Hej Leif,

Misforstå mig nu ikke.

Men dengang mig og min kæreste ville starte op med høns, så fik vi alle informationer og hjælp fra kommercielle sider som bangs, hønsegården m.m. Både grundet det er disse sider som kommer frem når man søger, og som har gjort et arbejde for at blive fundet på søgemaskinerne. Men også fordi at DFF kan virke skræmmende for nogle som os som dengang bare ønskede at have 3 høns og få nogle æg.

Lad mig igen pointere overfor alle, vi bruger selv DFF meget idag, og synes det er et rigtig godt forum.
Jeg går meget op i høns, og driver til daglig en lille hjemmeside og webshop der hedder Vild Med Høns
https://vildmedhoens.dk

Offline Vibeke P

  • Bruger
  • Indlæg: 23
    • Rosenbud
Sv: Vil du dele din viden og erfaring med høns?
« Svar #11 Dato: 06 Juni , 2016, 12:51 »
Har lidt svært ved at forstå det med ikke kommercielt, så vidt jeg kan se sælger i da mange ting til høns
Den lykkelige ejer af https://rosenbud.dk - en webshop, hvor du kan finde specialudstyr til dine høns

Offline Vildmedhøns

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 23
    • Webshop med alt til høns
Sv: Vil du dele din viden og erfaring med høns?
« Svar #12 Dato: 06 Juni , 2016, 13:38 »
Hej Vibeke,

Det kan jeg godt forstå, men der er også sket meget siden dette indlæg sidst var aktivt.

Vi åbnede op for webshop/salg medio April.

De bedste hilsner
Casper Husted

Har lidt svært ved at forstå det med ikke kommercielt, så vidt jeg kan se sælger i da mange ting til høns
Jeg går meget op i høns, og driver til daglig en lille hjemmeside og webshop der hedder Vild Med Høns
https://vildmedhoens.dk

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 938
Sv: Vil du dele din viden og erfaring med høns?
« Svar #13 Dato: 06 Juni , 2016, 13:38 »
Jeg syntes det er en god hjemmeside I der har fået op at stå. For at mange kan få glæde af den, bør i købe en annonceplads her på DFF - i lighed med de andre annoncører der støtter Dff.
Det vil givet vis også give Jeres butik et mersalg.

DFF er netop for nybegyndere - også - og vi er mange der hjælper til med at deres opstart med høns går godt - ved vidensdeling - som I efterlyser. VI er også flinke til at henvise til link (tråd her på DFF), hvor et bestemt emne bliver gennemgået.

Desværre har I ikke noget jeg kan bruge pt, så der kan jeg ikke støtte Jer. Hel og lykke med butikken. Det er vist ikke første gang I opstarter vel ?. Jeg syntes at kunne mindes, at jeg har læst her på DFF om Jer før ??

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Vil du dele din viden og erfaring med høns?
« Svar #14 Dato: 06 Juni , 2016, 16:30 »
Til info, så er vi i dialog med Casper
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi